Gå til innhold

Klin på frontruta som ikke blir kvitt


leiohel

Anbefalte innlegg

Sliter litt med sikten på kveldstid. Når jeg bruker vindusviskerene så legger det seg en film jevnt over. Blir borte etter 4-5 sekunder, men går viskeren jevnt når det regner blir sikten kraftig redusert. Etter filmen har blitt borte er sikten knall. Filmen er jevn over hele ruta.

jeg har forsøkt flere ganger å vaske grundig ruta og viskerene med vindusvask, uten at det hjelper. ( vindusvask fra claes olshon fra bil utstyr hylla)

Vindusspyler veske hjelper ikke. 

Filmen fordamper/blir borte, men ved neste sveip med viskeren er det like galt.

 

noen tips?

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt nye vindusviskere, tatt av de gamle, renset fronruta skikkelig med vindusspray, eventuelt såpe-og-salmiakkvann, deretter tørket av med sitronsaft og satt på nye viskere.

 

Om det _fortsatt_ er igjen noe da, så hadde jeg forsøkt med bremserens før jeg hadde gitt opp og ventet til det gikk over av seg selv. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • På min serie bil har jeg brukt RainX og det fungerer, kanskje produktet ikke burde brukes på mer avanserte biler, som, for eksempel, en bil med to eller flere hastigheter på vindusviskerne?  Har også brukt noe lignende på MC hjelm og var fornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt Rain-X på bilene. Og symptomene her høres ikke ut som om det er det. For hadde det vært på rute

så hadde han ikk måtte bruke vindusviskerenr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎01‎.‎2018 den 13.07, gautes skrev:

Symptomene stemmer med slitt rute.

 

[+1] - Vi sliter ut en rute pr.bil pr. 100k på jobb. Regnvær og opp mot tresifret mph fordrer gode ruter (og viskere)

 

Om det skulle være en slags film, så kjøp en boks med sitrusrens. Tar det meste.

 

To do-liste:

Sitrusrens (Kjekt å ha uansett)

Bytt viskere til kvalitetsmerke.

Bytt frontrute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, krokansjefen skrev:

To do-liste:

Sitrusrens (Kjekt å ha uansett)

Bytt viskere til kvalitetsmerke.

Bytt frontrute.

det er bra det er du som sier du er en "Shop-a-holic", men du ar jo kanskje rett da... best aa starte med sitrusrens og nye viskere kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt å vaske rute grundig, grundig og atter grundig. Byttet viskere etterpå. Litt bedre, men langt fra så bra som jeg vil ha det. Rett før jul fikk jeg bilen behandlet med fluidfilm. Liten mistanke at dette kar kommet seg opp på ruta. Ser fluidfilm har kommet opp mellom vinsj fangeren og grillen ute på kantene. 

Så da får jeg fortsette å vaske å håpe jeg slipper å bytte ruta. 

 

Tips. Er du en som meg som har byttet ut sigaretten med damp, så legger det seg en film på innsiden av rutene. Akkurat som den tida med nikotin film på ruta. Lett å bli kvitt med vanlig vask.

 

leif ove

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes rensemiddel for fluidfilm... Spør der du fikk behandlet bilen. Jeg var hos Funderud i Eidsberg og da fikk jeg med en sånn spruteflaske. (Vet ikke hvor godt det vil fungere på ruter. En annen ting du kan forsøke er å smøre hele ruta med sprutevaskemiddel for kjøkken eller salmiakk og deretter vaske av. Vaskemiddel for kjøkken er spesielt beregnet på gammelt, størknet fett. Ikke ta de med skuremidler som gammeldags kornete Jif, selvfølgelig. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...