Gå til innhold

Disco 3 2005 mod.


guskur

Anbefalte innlegg

På ‎26‎.‎11‎.‎2018 den 21.44, jschille skrev:

Skal sitte eit lite metallklips på enden av slitasjevarseleren, uten klipset sitte den ikkje skikkeleg fast i utsparinga i bremseklossen som du ser på midten 

 

Løsningen ble NY KABEL PÅ VEI FRA ENGLAND....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kabel er nesten påkrevd når man bytter bremser på D3. Konnektoren som festes på klossen er ganske sprø og knekker lett. Såpass billig fra uk, at det er greit å ha en ekstra på hylla også :)

de glidepinnene er også greit å bytte. Gummien er ikke verdens beste kvalitet, og glidepinnen vil sette seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, Kurt Gustafsson skrev:

Nye bremser skulle vel egentlig bare være kos....

 

Jeg sliter med luft etter bremsebyttet.

 

Er det noen  lure triks på D3 i forhold til en enkel defender

 

Aldri hatt problemer med luft i systemet etter bremsejobb, men om du har fått luft i ABS-modulen så kan det vel bli litt kranglete.

 

Skal sies at jeg aldri "åpner" bremsene når jeg bare skal bytte skiver/klosser, og de gangene jeg har byttet kalipper, så har jeg vært kjapp til å dekke til bremseslangen.

 

Vil tro at du må bruke en bremselufter og få sugd luften ut av systemet.

 

Edit: Ellers har jeg bare luftet bremsene på "vanlig" måte.

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Da er jeg ferdig med denne runden PKK....  Noe anmerkningerble det.

Den enkleste saken er vel Venstre bremselyspære..:)

 

Den som er mest kritisk er hjullager, venstre foran samt de sedvanlige punktene med slakk i bærebruer og opphengskuler., samt noen støvmansjetter som må byttes. Noe av dette har jeg på lager, men jeg må skaffe hjullager.

 

Nå har jeg ikke gjort denne operasjonen før, så alle tips mottas med takk.  Også hint om hva jeg trenger av deler i tillegg til hjullageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
4 timer siden, Kurt Gustafsson skrev:

Er vel på tide å få på vinterhjul nå..... også starter prosessen med å bytte bærebruer og diverse etterpå. ^_^

 

Du må få lagt ut masse bilder. Alltid artig å følge med og kanskje kommer det noen tips også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Lysholm skrev:

 

Du må få lagt ut masse bilder. Alltid artig å følge med og kanskje kommer det noen tips også. 

 

Will do... men nå er vi ramma av regnvær av dimensjoner, og da er grusmekking liksom ikke så aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nye utfordring....  Reseverhjul..  Heisen slapp ned hjulet, men det var det...  Takk og farvel sa den og ville ikke gjøre noe som helst.

 

 

DSC_0078.JPG

 

Så Paddock får levere ny med posten en av de nærmeste dagene .. :-)

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
1 time siden, SiggenRRC skrev:

Stor jobb? Satt ting fast. Har ikke turt å teste min heis :blink:

 

Vinsjen bare ga opp, men Paddock leverte fort og greit.

 

6 bolter/Muttere... enkelt som fot i hose..

 

Rustsliping og grunnig/lakking tok mest tid

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinsjen liker veldig dårlig å bli heist opp uten vekt. Da går det krøll i wiren og noe går i stykker inni. Jeg klarte kunststykket dagen før en Europaferie for noen år siden. Kjørte til Kroatia og tilbake med reservehjulet i bagasjerommet :wacko:
tar 5 min å bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...