Gå til innhold

Disco 3 2005 mod.


guskur

Anbefalte innlegg

Gikk løs på oppgaven med å demontere forstilling med godt mot..

 

Plukka ned bremsekalipter uten problem.  Litt WD 40 og litt gladvold.

DSC_0123.JPG

 

 

DSC_0125.JPG

 

 

ting stoppa derimot når bremseskiva skulle av...  Har sålangt prøvd å banke, varme og skru...  

 

Avslutta dagen med å dusje dritten med WD40, og der får det stå til i morgen...

 

 

DSC_0128.JPG

 

 

 

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke metodene over virker, er det bare å borre av skru hodet. Når hodet er borte og skiven er av, skrur du lett ut skruen med en wisegrip tang, ved å klemme tangen rundt det som stikker ut av restene av skruen. 

Monter ny skrue med antiseize pasta. ( kobberfett / alufett )  

 

Mvh Brage

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skiva løsna etter en del ekstrem bruk av gladvold..

 

Løsningen ble vinkelsliper, siden også hjullageret skulle byttes.

 

DSC_0142.JPG

 

Deretter var det nye runder med gladvold for å få løsna hjullageret-

DSC_0143.JPG

 

Bildet viser favorittvektøyet.... WD40 og en middels stor slegge.  Hjullageret kom ut og viste seg "tørt som Sahara midtsommers"

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt navet, men jeg mener man kan splitte navet og bytte lagrene også.

Akkurat nå, Kurt Gustafsson skrev:

Navet??  tenker du på hjullageret??   Banka det løs med Tors hammer.  Nytt og blankt skal inn etterhvert :-)

 

Det er nok navet, eller "hub" som de fleste tror det heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg fått av alt gammalt ræl....  Det løste seg med en del fokusert sinne og kreativ bruk av verktøy...Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

 

Nå har jeg en utfordring med den fremre bolten på øvre bærebru..  Hvordan i svarte, svingende husmødre skal jeg får den på plass igjen uten å demontere hele bilen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant løsningen på verdens beste forum...  :D

 

"Går fint å bytte øvre, litt fomling, inner skjerm kan med fordel taes ut, alle alu deksler må fjernes. 

eg tok lufta på belgene også, da blir alt mere bevegelig. 

Som nevnt,  med såpass ny bil, ville eg ventet med de øvre.... 

 

Det er kronglete å komme til begge endene på de øvre boltene for å skru. Den værste er vel den fremste. 

Men Du kan faktisk løsne mutter og holde igjen bolten, på mutter siden, da det er et 6kant hode som stikker ut med mutter, tror det er 8mm."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jorgenht skrev:

Lurer på om jeg plukket ut og satte inn bolt via motorrom. For å slippe plukke ned innerskjermer. Kanskje ikke noe lettere men..  blush

 

Er så j... trangt å gå oppefra. Kikka litt på den løsningen i går. får fortsette studiene i dag :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Egentlig enig med Lafte. Er flust av biler som ikke har disse skruene. Men nå vet ikke jeg om de bilene har skiver som sitter tettere på boltene på navet, og om skruen/bolten har en misjon der. Hadde i alle fall ikke hatt problemer med å kjøre uten den en tid frem til man har fått en liten pakke fra øya. :)

 

Når det er sagt, så bytter jeg disse skruene/boltene hver gang jeg bytter skiver. De koster ikke mye og man sparer seg for litt rust og slitte spor i skruen/bolten ved neste demontering. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...