Gå til innhold

2" firkantfeste tilbehør


Anbefalte innlegg

Hei. Har montert 2" firkantfeste på bilen min.. og skulle hatt en sjakkel der i første omgang. Noen som har tips til sider som selger dette, og til en overkommelig pris i/til Norge?

 

Legger ved et bilde. Disse er vel 2" / 50.8mm innvendig? Kan jeg kjøpe 40mm rør 5mm vegg, og få utvendig diameter på 50mm og bruke på disse? Hadde jo vært kjekt å lagd seg diverse artigheter 

IMG_4295.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 50x50mm firkantrør som jeg har brukt. Laget droppfeste til tilhengerfeste. Lagd feste så jeg kan montere skrustikke bak på bilen. Eller så fester jeg brøyteskjæret bak der. Har noen flere ideer, men tiden strekker ikke alltid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft.. hehe. Skrustikke hadde vært kjekt da :P er ikke så stødig på frihåndskvessinga av motorsaga...!

 

men for å få enda en mottaker i front, hvor kan jeg få tak i en bit for å sveise på? Tror det var bgnor eller AT som skulle ha 900 ca for 15cm bit. Grei meterpris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kuledrop i forskjellige høyder. Ser ikke noe annet gøy. Men tror jeg har løsningen. Dra på huggern og få tak i en "receiver" "hun", og kjøpe en meter 50mm firkantrør. Så er det å få tak i en 16mm hullsag og noen nye kutteskiver :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja skjønner! De fleste forbinder mc med 600cc og opp, kanskje en harley på 300kg. Det blir hardt å ha bakpå :D har foreløpig en fz50 så det skal gå fint! 

 

Toalettskål hadde jo vært kjekt da? 

 

Feste fremme blir det nok,  så man kan kjøre båthenger foran å dra opp med vinsjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
12 timer siden, JokerS30 skrev:

Noen som vet hvor jeg kan handle en "firkant med gaffel " ?

 

Noe i gata ala denne ?
Skal bruke til å trekke landbruksreskaper med, som høypresser, høyvogner og annet smågreier..

Capture.JPG

 

Jeg har vært gjennom en 2x2 fase, og google finner hundretusener av varianter. Kan ikke si at jeg noen gang så akkurat den der. Kunne du ikke laget en 2x2 bit med sjakkel, som trådstarter viser, snudd den 90 grader og festet redskapen med sjakkelen? Blir ikke noe mer eller mindre slakk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MrAnders skrev:

 

Kan ikke si at jeg noen gang så akkurat den der. Kunne du ikke laget en 2x2 bit med sjakkel, som trådstarter viser, snudd den 90 grader og festet redskapen med sjakkelen? Blir ikke noe mer eller mindre slakk av det.

 

det var en god ide, da trenger jeg bare et rør som passer i receiveren, og en dundergrov sjakkel !

Takk for tips !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, JokerS30 skrev:

Noen som vet hvor jeg kan handle en "firkant med gaffel " ?

 

Noe i gata ala denne ?
Skal bruke til å trekke landbruksreskaper med, som høypresser, høyvogner og annet smågreier..

Capture.JPG

En bekjent SMED kan vel lage denne til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ble det. Ikke pent, men solid nok. 

Ble litt jobb da jeg kun hadde 30x50mm firkantrørbog måtte splitte ett og sveise på det andre. 

 

Hengeren er også selvsnekret, artig sak. 

Egenvekt på 200kg og dimensjonert for ganske mye vekt... 

 

Takk for tips! 

 

IMG_20200416_173233.jpg

IMG_20200416_193900.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...