Gå til innhold

Drivstoffpumpe webasto


knikeren

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig blitt eier av min første seriebil :) mens jeg venter på ny motstander til coilen som er på vei. Så begynte jeg å se om jeg kunne få liv i webasto'en. 

Jeg har åpnet drivstoffpumpe helt og smørt den opp og fått god kontakt på polene. Det ser ut som att pumpa er utslitt da den ikke klarer å pumpe bensin opp i det nye bensinfilteret. Den klarer det kun ved hjelp av vakuum fra lufte verktøyet til å lufte bremsene med. 

Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om det vil gå å bruke ei universal drivstoff pumpe fra biltema? Vet ikke om den vil gi for høyt trykk til webasto'en. Tenkte å legge den på 12v og egen bryter. 

Takker på forhånd :)

IMG_20180126_171325.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lafterolf skrev:

Tar du 12-volt fra ett batteri vil det bli skjeivladet og tilslutt defekt.

Tenkte først og fremst å hente det fra ett eget batteri for å sjekke om det kun er pumpa som er defekt. Vil legge opp en omformer til diverse ting senere når den kommer på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en sånn universalpumpe (for forgassermotorer) på en eberspacher jeg hadde i en boble en gang. Det funket helt fint. 12V problematikken kan du jo løse med en slik http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/2412-V-omformer-2000033704/

Ellers så kan du høre med Vestfold Ships om de har originalpumpe på lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att Vestfold ships har. Men egentlig så er det jo mest bare for å finne ut om det er dette som er problemet for den blåser fint :) den omformeren må jeg nok uansett legge inn når jeg legger opp for en radio og sigarettutak i 12v :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...