Gå til innhold

Ryker av Dieselvarmeren, TD4 2005 model


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et spørsmål her på forumet.

Min TD4 2005 model, her har dieselvarmeren sluttet å virke, det viste seg at sikringen hadde gått, men når jeg bytta sikringen 20 amp.og jeg startet bilen så ryker det mye fra eksosen på dieselvarmeren og det høres ut som den ikke vil starte ordentlig, og tilslutt kommer det ingen røyk fra eksosen. Hva kan dette være? (Sikringen holdt når jeg prøvde å starte dieselvarmeren en gang)

Mottar tips med stor takk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen 

 

Etter at jeg fikk litt tips på telefon fra Rune K, har jeg nå kjørt en renseprosess som har gjort at det virker som at dieselvarmeren fungerer normalt igjen.

Er det sånn at jeg bør ha en service på denne? og har noen eventuelt peiling på om det er webastor som sitter i denne bilen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter Webasto i Discovery 4 iallefall, har nettopp byttet brennkammer i min 2010 modell, det var helt istykkerbrent, hvis din varmer ikke har hatt noen form for ettersyn eller overhaling, er den nok muligens moden for overhaling.  Men om den nå fungerer som den skal, ville jeg vel ventet til den ikke orket mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.1.2018 den 18.32, Morten Pedersen skrev:

Hei igjen 

 

Etter at jeg fikk litt tips på telefon fra Rune K, har jeg nå kjørt en renseprosess som har gjort at det virker som at dieselvarmeren fungerer normalt igjen.

Er det sånn at jeg bør ha en service på denne? og har noen eventuelt peiling på om det er webastor som sitter i denne bilen?

 

 

Har også på min Td4 webasto som jeg er usikker på, den lager en slags lyd men om den virker vet jeg ikke. Denne renseprosessen som er nevnt her kunne jeg tenkt meg å få vite mer om. Hva går den ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...