Gå til innhold

Bytte av topp TDI


bowe007

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter min første defender.  Denne skal benyttes som jobbebil (hest/racing) og jeg ser for meg en modell rundt år 2000. Jeg har hørt at disse bilene er ganske ærlige, slik at tilstand reløativt enkelt kan vurderes, men at toppene kan være litt lunefulle, og bør byttes til ny (spansketopp?).

 

er det noen som har litt info rundt dette? Er dette en svakhet på alle slik at toppen ryker før eller siden? Noen som vet hva det koster med ny topp inkl montering?

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen topper måtte byttes den første tiden.

Nå er det lenge mellom at de må byttes, så det virker som om problemet ikke er så stort.

 

Og bytte topp prevantivt ville jeg ikke gjort. Selv har jeg, og har hatt, veldig mange tidlig td5 og har aldri opplevd havari.

 

Tror jevnlig sjekk av kjølevæske forhindrer mye, for defekte radiatorer er ikke ukjent fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...