Gå til innhold

KBX Grill


Jason

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut felger, grill, og beskyttelse plater bilen min Defender 90 Epson Green

 

Ser for meg disse felgene, og svarte chequer plates i stedet for de sølvgrå jeg har i dag, og KBX Grill/luftinntak/osv

 

I den forbindelse så lurer jeg på om noen har erfaringer/synspunkter på hva som tar seg best ut av Satin Black og Santorini Black?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mys, takk for linken.
Jeg pleier å handle hos Island 4x4, og ser at felgene er billigere der, men var litt usikker siden de ikke nevner noe om LR center cap som Paddock leverer med.

Men de kan jeg kanskje få tak i andre plasser for mindre beløp enn mellomlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎01‎.‎2018 den 17.58, Jason skrev:

Jeg vurderer å bytte ut felger, grill, og beskyttelse plater bilen min Defender 90 Epson Green

 

Ser for meg disse felgene, og svarte chequer plates i stedet for de sølvgrå jeg har i dag, og KBX Grill/luftinntak/osv

 

I den forbindelse så lurer jeg på om noen har erfaringer/synspunkter på hva som tar seg best ut av Satin Black og Santorini Black?

 

Det er helt opp til deg. Satin er mattere å se på. Blanke felger og blank dørkalu, blank grill etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bestilte delene søndag for snart 2 uker siden, og alt ble levert hjem på døren i går.

 

Bestilte fra Paddock da det var de som hadde hadde alt i sortimentet sitt, selv om jeg så at felgene var billigere hos for eks Island4x4.

Jeg bestilte litt mer enn bare grill og felger slik som du er ute etter, men det er vel felgene som utgjør mest vekt og volum.

Endte opp med 5 felger og alle KBX delene i Santorini Black. I tillegg svarte chequer plates rundt omkring, nye dørtrekk i svart finish. pluss litt annet småplukk.

 

Ved bestilling belastes ordren med 20Pund, men så sendte de mail om at det ville koste ekstra 80Pund i frakt som tilsammen ble rundt 1300,-

Mens varene var i transit, så fikk jeg melding av UPS om å betale ca 3500,- i moms og fortolling på delene.

 

Så oppsummert kan du ta den engelske ex mva prisen ved bestilling, og regne om i norske kroner, legge på ca 1000,- i frakt. Så norsk mva og fortolling på toppen av det, så får du totalprisen.

 

Nå er det bare å vente på våren slik at delene kan monteres samtidig som sommerdekkene når vinter og salting av veier er ferdig for i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island er også flink til å legge til i nettbutikken deler som evt mangler. Skriv til dem i så fall før du bestiller. Går noe feil er alle håpløse på reklamasjoner, men det er sjeldent noe feiler og om det er mye kan det reklameres via kortselskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg foretrekker også Islan4x4.

Denne gangen var det bare praktisk med Paddock siden de hadde alt på en plass. var ikke forberedt på den ekstra kostnaden på fraktenblush

 

Satser på montering i påsken, skal få lagt ut et par før og etter bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk montert delene i løpet av påsken, og er veldig førnøyd med resultatet.

I tillegg til å bytte ut alt av chequer plates, grill, luftinntak og felger, så lakkerte jeg steering guard platen i front med Plasti Dip.

Skal se om jeg finner noen som kan pulverlakkere stigtrinnene for å gjøre det mer komplett.

 

Her er et før bilde, og et par etter bilder.

 

6.jpg

 

1.jpg

2.jpg

Endret av Jason
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forbedringene og vel overstått 19 års dag! Bilen er skikkelig tøff.

 

Hvis du tillater, kommer jeg med ett lite sukk. Den innpressede bulken over dørhåndtaket på førerside var det jeg som lagde. Var irritert på meg selv siden jeg var så dum å presse døra igjen med 2 handleposer i hendene. Kanskje en karosserilege kan trekke den ut fort og smertefritt?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Føler oppgraderingen trakk av en del år på utseende, tror det var den gamle grillen som var et trist syn på slutten.

 

Kan ikke si at den lille bulken har plaget meg. Defender er vel en av de få bilmodellene der det tar seg godt ut med litt bruksmerker.

Men det hadde jo vært en bedre histore om du dengang kom borti et fjell, eller veltet et tre, enn at du bulket med to bæreposer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at underbevisstheten tenkte det samme og derfor ble irritert over bulken. Da var det en bedre følelse over vridningen av støtfangeren på høyre side. Måtte holde dampen oppe gjennom snøen mot hytta da ei bjørk stod i veien. Den var ikke større enn at den måtte gi tapt. Støtfangeten fikk sitte på til jeg solgte bilen i 2005.

Som sagt, flott bil du har! Har sett den på YouTube og gleder meg at du har glede av den!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...