Gå til innhold

Justering av dør på Jøtul peis #4 (Hanna Kvanmo)


siglis

Anbefalte innlegg

Hei;

 

Har en ovn på hytta lik den på bilde hvor døra burde vært justert litt opp. Om den ikke blir skikkelig lukka hender det den spretter opp, noe som kan være litt kjedelig... I tillegg blir den ikke pressa godt mot pakningen noe som medfører at det er veldig god trekk i den. Det er mulig den kan justeres ved hengslene eller håndtaket, men har ikke lyst til å begynne å skru på den før jeg vet hvordan det kan gjøres. Finner heller ikke noen manual til den på nettet.

 

Derfor, er det noen som har gjort dette eller vet hvordan det kan gjøres?

Jøtul peis #4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pickup skrev:

Har du den typen som kan "rulle" døra under brennkammeret? 

Hvis du har det kan sleidene under rettes med litt gla'vold. Eller sjekke om noe annet har vridd seg. 

Hei;

 

Ja det er av den typen, men har ikke utstyr til å utøve gla-vold her oppe :rolleyes:. Hadde håpt på en mer analog-mekanisk metode.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare sjekke om trinsene  har bøyd seg og om sleidene er i orden. 

Finner du ovnen i www.jotul.com sine register, kan du få ekstra hjelp 

Jeg har tro på at tegninger fra ovn nr1 eller nr1a, hvis du finner viser deg hvordan du kan justere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, pickup skrev:

Du må nok bare sjekke om trinsene  har bøyd seg og om sleidene er i orden. 

Finner du ovnen i www.jotul.com sine register, kan du få ekstra hjelp 

Jeg har tro på at tegninger fra ovn nr1 eller nr1a, hvis du finner viser deg hvordan du kan justere 

Takkar og skal sjekke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
På 30.7.2019 den 12.14, Will skrev:

Fikk du ordnet justeringen av låsemekanismen slik at døren lukker helt inntil? Har samne problem.

Will

 

Hei;

 

Brukte ikke glavold, men klarte å justere litt når jeg skrudde av selve åpningsmekanismer. Funker fint nå; har fyrt i den hele hælja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...