Gå til innhold

Bytte servopumpe Discovery 3, tips og erfaringer? Discovery 3


Michaelskare

Anbefalte innlegg

Hei, -igjen. Har ikke eid Land Rover veldig lenge, knappe 4 mnd. Mer fantastisk bil å kjøre skal man lete lenge etter og jeg er strålende fornøyd. Har allerede bytta luftkompressor og dynamo. Jeg kjøpte den dog med gåen kompressor, så det var jeg klar over. Da jeg bytta dynamo fikk jeg lokalisert at lekkasjen kom fra servopumpe. 

 

Men har prøvd å finne litt informasjon angående bytte av servopumpe da denne lekker som bare det. Har funnet noe på det engelske forumet og der står det at man må blant annet tømme AC-anlegget for 2 av boltene sitter veldig vanskelig til. 

 

Noe tips og erfaringer her? Er det ikke like plug´n play som dynamo? Tar i mot alle mulige tips. Er også to forskjellige pumper på Advanced Factors, QVB500660 og QVB500400A, men er ganske sikker på at det er den siste? Den er rundt 1000kr dyrere så greit å dobbeltsjekke. 

 

Takker for svar :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...