Gå til innhold

Hjelp ang discovery 3


Anbefalte innlegg

Kanskje ID / Nano com kan lese pulsene fra sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oggioffshore skrev:

Kanskje ID / Nano com kan lese pulsene fra sensor?

 

Finner ikke noe slikt på iidtool men ser dette i manualen:

 

Sitat

4.6.4 Anti-lock Braking System (ABS)
Yaw Rate Sensor Calibration (ABS, L319-10, L320-10, L322-10)
This routine is used when a new ABS ECU or yaw sensor is fitted. The yaw sensor measures a vehi-
cle’s angular velocity around its vertical axis.

 

Er dog usikker på om dette har noe med min sensor å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte driv aksel er ikke så gale jobb .

Har hatt av begge mine .

Gikk greit det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke foreslå det, men du kan prøve en ting. Bare ikke kjør ut på veien med det...  men om du bruker løse ledninger til å skifte side på abs sensorene. Altså koble høyre abs sensor over til venstre kontakt på bilen, og motsatt. Siden du har diagnose kan du da se om feilen bytter side. Om den gjør det har du utelukket alt annet enn abs sensor/tannkransen. Og sensoren er ny allerede.

 

Advanced factors selger ny komplett drivaksling, til ca 1500,- (løst yttre drivledd koster mer i norge)

Om du kvir deg for å skifte drivledd så er dette en lettere jobb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/1/2018 den 19.26, Hanslr skrev:

 

Litt på tynn is, men mener sensoren gir fra seg et svakt elektrisk signal, om du har et mulimeter kan du måle dette. Og deretter sammenligne med andre siden. 

 

Edit: mens hjulet snurres rundt.

 

Det er en digital sensor, multimeter forteller deg ikke så mye, du må på med ett oscilloskop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 9.12, tangens skrev:

Jeg har de samme problemene som trådstarter. Men ikke samme fiks ser det ut til. For min del begynte det med hjullagerhavari høyre foran. Da mener jeg skikkelig havari. Selvfølgelig på vei hjem fra juleferie med fullpakket bil. Fikk da opp alle disse lysene rett før røyken veltet ut foran. Fikk bilen på verksted som skiftet hjullager som jeg forøvrig hadde skiftet selv 1.5 år før. Når jeg hentet bilen på verkstedt mumlet de noe om at abs sensoren var gåen. Jeg fikk ikke skiftet den før i går. Det tok vel mere 3 timer en ti minutter, så jeg er nok ingen mekaniker. Men av med hjulet, caliperen, innerskjemen, tre opp ny kabel tar nå litt tid. Uansett etterpå slettet jeg feilkodene, men de kommer tilbake.

En mulighet er jo at jeg ikke har fått koblingen i innerskjermen skikkelig i. Andre forslag?

 

 

Her er min iidtool diagnose:
 

Model L319 - Discovery 3 2006 
Vehicle scanned on 1. feb. 2018 8.48.26 a.m. 
IIDControl 2.9.4.5 Android - IIDTool BT V3.0 B2134 

Engine TDV6
•	P140A-00 (2F) Exhaust gas recirculation sensor C - circuit low 
•	P0495-00 (2F) Fan speed high 

Parking Brake
•	U0122-87 (EB) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message
( at 128806 km )

Transfer Case
•	U0122-87 (2F) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message
( at 128806 km )

Transmission
•	P0500-00 (2F) Vehicle speed sensor A 
( at 128806 km )

Vehicle Dynamic
•	C1A94-78 (0B) Front right wheel speed sensor circuit - Mechanical failure - alignment or adjustment is incorrect
( at 128806 km )

Husker du forresten produsent på det hjullageret som holdt 1,5 år?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100% sikker men jeg mener at det var britpart. Det var ihvertfall et merke som ikke fikk veldig gode skussmål her inne. Det fikk jeg se etter at jeg hadde skiftet det. Kjøpte det faktisk på en merkeforhandler i Kristiansand. Var selv på sommerferie så jeg måtte uansett ta det jeg fikk tak i. Det holdt vel en 18000 km. :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...