G.Fuglem Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Har sett flere tråder om å få mere futt ut av 300tdi motoren, men ingen som nevner boost pin eller boost ring. Noe som har prøvd dette å har erfaring med effekt? Kan jeg bruke begge deler? evt hva er best? påvirker de påliteligheten til bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 På you tube ligger det videoer som viser hvordan du stiller disse. Og det er omtalt veldig mange ganger her inne også, men søker du på engelske faguttrykk er det ikke sikkert du finner så mye her inne kanskje, ivertfall ikke på dieselpumpas deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.Fuglem Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 7 minutter siden, lafterolf skrev: På you tube ligger det videoer som viser hvordan du stiller disse. Og det er omtalt veldig mange ganger her inne også, men søker du på engelske faguttrykk er det ikke sikkert du finner så mye her inne kanskje, ivertfall ikke på dieselpumpas deler. ja sett de endel på youtube. ganske fersk her så skal ikke si jeg har gjennomsøkt i nærheten av alt her inne. men vet du noe om effekte av de, er de så bra som britene skal ha det til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Du henter nok en del. Noen får god effekt, andre lite. Har du katalysator bør den fjernes først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Det kan være litt å hente på litt høyere turbotrykk også, det gir litt mer futt når motoren passerer 2000 omdr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Jeg har byttet. Men usikker på om effekten kom fra boostpin, eller det at jeg fikk løsnet ting nedi der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Monterte du en sånn? https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F181795127926 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Jepp. Inn i den slåtten på pinnen, så går det en pinne inn fra siden. Den har en tendens til å henge fast. Det gjorde den hos meg. Men fikk løsnet den, så den gled greit frem og tilbake. Jeg tror det er den andre pinnen som faktisk gir mer futt, og så lenge den sitter fast, så hjelper det ikke at turbotrykket dytter boostpin ned. Det kommer allikavel ikke mere diesel inn i systemet. Men jeg bare tror,og kan ikke nok om dieselpumper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Ofte gammelt fett på den har jeg sett. Det blir som du sier lite futt oppover på turtall ja. Jeg har brukt spray med smøring de gangene jeg har åpnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camorten Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Har dere montert temperaturmåler på eksosen når dere gjør dette? Ser at noen anbefaler det, men vet ikke om det er nødvendig i norsk klima? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg har temperaturmåler på eksosen, ja. Det blir lett varmt der, det har ikke så mye å si om det er -15 eller +25 ute. Ikke vanskelig å få eksostemperaturen opp i 5-600 grader, ifølge min egt-måler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.