Gå til innhold

RRC Sofdash-94 RSR airbag lys


stovika

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her inne som vet hvilket diagnoseutstyr som kan re-sette RSR airbag-lyset på min RRC - softdash V8  ?

 

Jeg har skiftet den trommelkasetten under rattet og lyset er fortsatt på. Har lest meg til at det må diagnoseutstyr til for å gjøre dette.

 

På forhånd takk !

 

Lars

Endret av stovika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen. Dette er SRS diagnosepluggen.  Ikke OBD kontakt på europeisk Softdash.  

Er den noen som vet hvorvidt software på OBD scanner vil fungere hvis jeg tjuvkobler ?

Eventuelt hvilken scanner eller utstyr er det som funker her ?

IMG_9974.JPG

IMG_9972.JPG

IMG_9971.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ikke tjuvkoble noe på Airbag. :)

 

Skal du demontere airbager eller ledningsnett må begge poler av, fra tenning har vært på må du vente 20 min. Er 6 store kondensatorer inni hjernen som kan fyre av airbag i dette tidsrommet.

 

Den kontakten du viser der er diagnosepluggen.

Jeg har nettopp brukt enormt med tid og penger for å rette airbag feilene mine.

 

Ledningsnettet på min var heldigvis ok, var en løs jord til SRS sjekksystemet. Denne sitter bakpå instrumentet oppe, måtte stramme denne og rense kontakten som står ved siden av rattstammen. Er en blå plugg på bunnen av turtelleren, denne går tilbake til SRS enheten under midtkonsollen.

 

Byttet begge airbager foran og renset alle kontaktene.

 

Har 1995 RRC Softdash

Kjøpte meg nylig en Toughbook, Faultmate MSV-2 Extreme og tilhørende software (TRW MPS1) med grønn airbag kabel.

 

Finnes en hel skog med forskjellig diagnose utstyr der ute, men disse er de jeg vet tar dette airbag systemet;

 

Testbook T1-T4, Autologic med LR støtte og LCO-03 Airbag kabel (grønn), Faultmate MSV-2 Nano/extreme med riktig kabel og software.

Skal sies at om du må bytte airbag enhet fra en bil til en annen må denne på Testbook/Autologic for å bytte VIN.

Faultmaten klarer ikke dette, får kun ut Seriell nummer når jeg kjører read settings.

 

Er ingen kjapp løsning for å nullstille disse TRW MPS1 hjernene desverre.

 

IMG_0962.jpg

IMG_0963.jpg

IMG_0964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Det gikk heldigvis greit å skifte den rotary couplingen innenfor rattet.  Den gamle som jeg tok ut målet jeg og fant at det må være brudd i air-bag kabelen.  Hadde derfor håpet at det var den eneste feilen, men etter det jeg forstår så er det div andre ting som eventuelt må sjekkes. 

 

Supert med all info her og navn på ecu, som de jo brukte frem til 99, skulle jo da tro at det var mulig å bruke en Hawkeye til P38 hvis jeg hadde hatt adapter, men software funker kanskje heller ikke ?  Har nemlig fått låne en Hawkeye..

 

Ellers så hadde det vært bra for meg hvis jeg kunne betalt deg for å nullstille koden her men jeg ser at hvis den ikke blir borte er jeg jo like langt ;)

Hvor i landet holder du til  Aleks ?

 

IAS,  det er en svart ledning der i skyggen av kontakten også , så da blir det tre..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske mange deler til dette systemet.

 

Har et komplett ledningsnett, 4 fører airbager, 2 passasjer airbager.

Alle fører airbagene mine er disco 97-98, den ene passasjer airbagen skal fungere. Kom i fra Texas for noen måneder siden.

1 sett sensorer (montert foran bak lyktene)

Får en ekstra hjerne fra polen snart.

 

Går desverre ikke an å bruke en hawkeye, der er ikke BECM - OBD2 i RRC.

 

Selvfølgelig, jeg bor på andre siden av fjellet; Bergen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...