Gå til innhold

Overhalt 3.9 L ønskes kjøpt


Yann

Anbefalte innlegg

Hei folkens. 

 

Et alternativ til å borre opp sylindre på min 3.5L er altså å kjøpe en 3.9L i tipp topp stand. Noen som har og vil selge?

Eventuelt EFI system og stand på dette har ikke betydning. Vi bygger om til moderne injection.

 

Jeg vet dette kan være et skudd i mørke og meget sjelden vare. 

Endret av Yann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke guru på området, men hvorfor ikke nyere/større motor enn 3,9efi hvis du allikevel tenker datasprut osv? Har en 4,6 selv som skulle vært overhalt når jeg finner arbeidslyst, og delene til det koster jo bare "etpar tusen" så bør vel være bedre butikk å overhale en motor som allerede har sylindervolum på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert et poeng i det Kvasi.

Jeg har ikke videre lyst til å sette inn noe veldig kraftig med tanke på forbruk. Selv med moderne insprøytning bruker vel en 4.6 L ganske mye?

Eller er det sånn at den jobber så ubesværet at den kan tenkes bruke mindre enn én 3.9 L? Forutsatt fornuftig kjøring.

 

Det mest sannsynlige scenarioet er fortsatt å borre opp blokka mi en standardstørrelse.

Motorbytte er et alternativ om jeg mot formodning skulle få tak på noe ordentlig bra til en overkommelig pris som løser motorprosjektet kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket sank hos venner med RRc som gikk opp fra sliten ? 3,5 til 4,6 en gang i tiden.

Det var tilbud på dem en tid og da klinte 4 venner til.

Vet det var flere andre som også hoppet på tilbudet.

Ikke sikkert de motorene er i så god stand lenger nå.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...