Erik Iversen Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Lukket løsning var ikke dumt. Er det standard konstruksjon på D1? Classic har åpen løsning som bakhjulene fyller opp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 13. november 2018 Forfatter Del Skrevet 13. november 2018 48 minutter siden, Erik Iversen skrev: Lukket løsning var ikke dumt. Er det standard konstruksjon på D1? Classic har åpen løsning som bakhjulene fyller opp... Jeg laget braketten selv. Tenkte det var lurt å lukke den mot spruten. Litt sterkere ble den vel også!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Her er det bra framdrift ser jeg Terje. Imponerende tatt fasilitetene (og været i det siste i betraktning) Utrolig at du ikke har blitt skylt vekk. Dette får du bra til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 16 minutter siden, telindnor skrev: Jeg laget braketten selv. Tenkte det var lurt å lukke den mot spruten. Litt sterkere ble den vel også!? Enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 14. november 2018 Forfatter Del Skrevet 14. november 2018 Da var jammen akterskipet ferdig. Det er ganske kjekt. Nytt stål og litervis med sauefett. Holder i min tid! Litt mer sveis på kanalene og på med gummiforingene på begge sidene så er vi ferdig....med det. Alt det andre gjenstår altså. Tror kanskje ikke det er så mye. Må få fikset brekke. Bremser IKKE. Har nye bånd. Starter der. Eller sååå, kommer jeg ikke på noe mer i farta. En EU ktr avdekker vel mer tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Snart ferdig jo... Jeg polerte min i dag og det kan du også snart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 Begynner å se lyset nå. Helt ferdig på høyre siden med kanal jobben. Mangler kun brakett til skvettlapper foran og bak. Festet plaskanalen på kanalen med de originale plast-dingzene. Puttet i 22kaliber hylser i hullene. Passet perfekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Ferdig med sveising..... checked Braketter til skvettlapp..checked Rette opp og feste støtfangerhjørne foran.... checked God feeling...checked. Laget en avslutning og tetting mot kanalen bak. Tettet kanalen. Tenkte jeg skulle ha en skvettlapp foran den, men nei. Nytt og frisk stål...herlig. Og det er JEG som har gjort det....first time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Flink du, Terje! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Dette blir en skikkelig fin klassiker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Brekket er fikset. Garasjen er ryddet. Arbeidstøy vasket. Klar for PKK....en vakker dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Harde fakta ifm skifte av kanaler/gulv og chassis braketter: 2 supre prefabrikkerte kanaler i tykkere gods enn originale, med 20cm gulv, fikset av finnarne. Perfekt!! Ca 80% brukt på førersiden, ca 60% på passasjersiden. 1,2mm plate fra BT, brukt ca 90% 2kg sveisetråd Ca 25 125mm kutteskive fra BT 1 125mm slipeskive av god kvalitet. Masse tid, mesteparten på å gjøre samme tingen 2 eller 3 ganger, samt massevis av nedsliping av "too much" sveis..... Amatør, ja, men en ganske fornøyd sådan. Spørsmål, kjørte en "tur" ikveld. Opplever at turbo? funker først når motor er varm. Før det kan jeg ha gassen i bunn og så "sperrer" den liksom. Når den er varm fyker den i veg med mye mer kraft og turtall. Hva er "greia"? 200tdi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragev Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Moro å se at det blir bil igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 En dieselmotor skal ikke kjøres på turtall før motoren har driftstempratur, men den skal heller ikke sperre på turtallet. Har du drenert vannutskillerfilteret bak? Jeg tenker på om den får nok diesel? Virker matepumpen som den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Jo takk Vegard, springer ikke fort etter at jeg har overtatt stafettpinnen, men gir ikke opp Det er liksom ikke noe futt i den. Det snedige er at det "plutselig" løsner, men det har det ikke gjort de siste gangene jeg har kjørt den. Men nei, ikke sjekket noe som helst. Lurer på denne pinnen i pumpa, "boost pin", kan treghet i den medføre at den ikke gir skikkelig respons? Det er også mindre futt på lavere turtall. Når et eller annet løsner så er det en helt annen bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Sjekk dieseltilførsel først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) 47 minutter siden, lafterolf skrev: Sjekk dieseltilførsel først. Oki, takk Har ikke fått ny diesel på noen år, og har ca 1/4 tank, så det er nok en relevant og riktig plass og starte ja Fikk forøvrig på noen vinterdekk jeg hadde liggende forlden Endret 28. januar 2019 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Kjører du på sommerdiesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Fin bil det derre Terje Enig med lafterolf, gå over dieselsystemet. Har denne bilen vært i daglig drift frem til nå , eller har den stått en stund. Om den da har stått en stund ville jeg vurdert å gjort rein tanken, byttet alt av filter og sjekket over. Så er du sikker på at det er i orden. Ærlig talt Terje, du må få ryddet bakider Endret 28. januar 2019 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Mange år siden sist den ble brukt daglig. "Dragev" er sistemann, og det er fortsatt diesel fra denne tiden jeg kjøre på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Er det sommerdiesel vil du ikke kunne kjøre normalt med den i kulda. Fyll opp med vinterdiesel. Nye filter er alfa omega. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Ai-ai...takk. VhT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Fin klassiker det der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 13. november 2019 Forfatter Del Skrevet 13. november 2019 (endret) Kjenner lysten på å få D1ern på veien begynner å "brenne" nå som den nærmer seg veteran over nyttår. Sliter litt med at den ikke får nok turtall og kraft. Tømte sedimentfilteret, og der var det utrolig mye skitt oppi. Jammen rart det renner gjennom systemet i det hele tatt. Vel, ikke helt i mål, men det er mer futt nå. Kjører med dyserens og litt Dextron aut.olje i dieselen, så får vi håpe det går seg til. Beveget litt på rør og ledninger og dermed røk stussen på ut siden av ekspansjonstanken. Borret hull i en 8mm bolt, og med litt o-ringer innvendig og under mutteren utvendig ble det det en OK gjennomføring. Fikset ryggelysbryteren. Begynner å bli dreven på dette nå, etter samme sjauen på Defenderen. Her greide jeg å få bryteren demontert fra undersiden. Ene flatstiften var brukket av, loddet på ny bit...og vipps..LYS. Deilig. edit, fikset også ledningsnettet til hengerfeste-kontakten. Sveiste også brakett for å feste denne til støttestangen mot ramma. EU ktr om en uke er bestilt. Regner ikke med å gå gjennom, men å få en oversikt over hva som MÅ gjøres.. Endret 14. november 2019 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Den e god.. må få til et møte vi snart da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.