telindnor Skrevet 27. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2018 9 timer siden, county skrev: Stå på... Det der skal jeg til med om noen dager også.. Salt og bileier hører ikke sammen i det hele tatt Der er du faretruende nær sannheten County 41 minutter siden, gautes skrev: Går det ikke for det samme da , county? I mine første år saltet man ikke. Man hadde heller ikke allverdens dekkutrustning. Likevel holdt fattern seg på veien. Og Terje. Her nytter det ikke med halvveis jobb og uorginale deler. Har man klenodie,så har man klenodie. Finnes det alternativer.... 10 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Dette får du til, Terje Hvis ikke kan du sende bilen 25 mil nordover til meg Stå på! Ja, kanskje det, men ....NEI, gir meg ikke NÅ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Uoriginale bildeler ? Skjønte ikke den der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonassigurdson94 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 det ser vakkert ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, JokerS30 skrev: I 1950 hadde Norge ca 65000 personbiler, det gikk 36,1 personer pr bil I 1985 hadde Norge ca 1,23 millpersonbiler, og det gikk 2,1 personer pr bil i 2010 hadde Norge ca 2,3 milloner personbiler, og det gikk ca 1,6 personer pr bil . Hadde man gått tilbake til 1950-antallet i biler ( altså redusert antall biler med ca 97% ) hadde det sikkert gått fint å kjøre uten vinterdekk og salting i dag også Det var jo adskillig færre km vei på 50-tallet. Når jeg leser statistikken til Joker`n ser jeg at jo færre folk i bilen , jo dårligere er dem på vinterføre. Hatt og frakk var jo obligatorisk antrekk for sjåførene også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 45 minutter siden, gautes skrev: Det var jo adskillig færre km vei på 50-tallet. Det stemmer: i 1950 var det ca 44 000km veg i Norge i 2010 var det ca 93 000km i Norge. Altså ca dobling av vegstrekningen, mot en 40-dobling av antall biler. Jeg tipper svaret på at alt var så mye bedre før ligger litt der jeg. For de som HADDE bil altså. Vi andre hadde ikke bil, og syns det er helt greit å stå i kø innimellom, samt slite litt ekstra på dager med 20cm snøfall i tettbebygde områder.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 27. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) 24 minutter siden, JokerS30 skrev: Det stemmer: i 1950 var det ca 44 000km veg i Norge i 2010 var det ca 93 000km i Norge. Altså ca dobling av vegstrekningen, mot en 40-dobling av antall biler. Jeg tipper svaret på at alt var så mye bedre før ligger litt der jeg. For de som HADDE bil altså. Vi andre hadde ikke bil, og syns det er helt greit å stå i kø innimellom, samt slite litt ekstra på dager med 20cm snøfall i tettbebygde områder.... Men antall kilometer "Land Rover vei" er vel omvendt proporsjonal i 1950 VS 2010. I min tid som ungdom brydde vi oss ikke så veldig mye OM det var vei der vi kjørte! Jorder, skogsveier, alt som KUNNE kjøres, ble kjørt. Det var kun et spørsmål om kjøretøyets beskaffenhet. Idag så er man lovbryter av verste rang dersom man prøver sog på et "uttafor" stunt Endret 27. februar 2018 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Et par gode kvelder i garasjen. Vel, noe kaldt er det jo, men mye slag og deng og sit-ups og tunge løft gjør at varmen kommer greit innenfra, om ikke utenfra. Der er det - 12 og frisk bris, og garasjen av utett-uisolert typen. Vel nok om det. Nå har jeg kuttet opp en bråte kutteskiver både på gammelt-rustent, og nytt og herlig ubesudlet svart stål. Gøy å jobbe med ting som bare er bra. De nye prefabrikkerte kanalene er helt konge å holde på med. Selvfølgelig er det mer rust enn jeg både trodde og liker, men tror dette skal bli bra faktisk. Har beholdt noen essensielle fester, som forsterkninger i gulvet, festet og forsterkninger til setebelte etc. Disse var ikke rustne og ergo ville jeg beholde dem. A stolpen må bygges "utenfra og inn", da jeg har til hensikt å gjøre hele sveise jobben uten å ta av skjermer og dør. Så får tiden vise om det lar seg gjøre Når kanal er festet så må det sveises inn noe mer plate i fotbrønnen og ut mot skjermen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangeroverp38 Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Er imponert over hva du får til. Fortsett med det gode arbeidet, og ser fram til hver gang det er en ny oppdatering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Terje får til han! Imponerende arbeid av en kontormann! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Ser bra ut. Godt å se at det er flere veier til målet. En skal ikke kimse av en kontormann. Vi må bare planlegge litt. Det er ikke alltid dere ser planleggingen før vi går igang, men vi kan ha fundert på ting i noen år først. Endret 1. mars 2018 av finnarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 9 minutter siden, finnarne skrev: Ser bra ut. Godt å se at det er flere veier til målet. En skal ikke kimse av en kontormann. Vi må bare planlegge litt. Det er ikke alltid dere ser planleggingen før vi går igang, men vi kan ha fundert på ting i noen år først. Bra poeng. Ligger en god del våken om natta og funderer på hvordan løse "floken". Det er jo ikke rocket science dette. Men det å kutte akkurat passe mye/lite var trikset/utfordringen. Det mest kronglet er at på 3 dørs så avsluttes kanalen mot nederste del av innerskjermen bak. Disse er sveiset sammen. Ergo er det egentlig "helt umulig" å få ut den gamle kanalen uten å kutte i "hytt og gevær". Samme er når den nye skal på plass, det må tres inn og lirkes til krampa tar deg!. Akkurat DA smetter det på plass. Gru-gleder meg til å ta fatt med sveiseapparatet. Men synes å se "lys i tunnelen" i alle fall. Og så, er det bare å kjøre på med samme fordømte operasjonen på andre siden. "Mestring LIndgren....fokus nå, ikke ble deprimert " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Bilen har som tidligere ref noen snedigheter i interiøret. Det jeg har identifisert som litt forunderlig er instrumentene som ikke er lik produksjonsmodellene i England i alle fall. De har alle turteller. Bakdøra er helt glatt, det er ingen andres, og så leser jeg at alle Prod modeller har nettinglommer i taket. Det har ikke vår. Ei heller er det synlige tegn på at det har vært noe fester oppi der. Jammen ikke sikker på at jeg hadde gått i gang med denne bilen dersom ikke det var litt ekstra spenning knyttet til at den er litt "odd". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Det taket var da også noe rart. Tenker på trekket og fargen. Hvilket rammenr er det på den igjen ? Jeg har sett et slikt instrumentbord før, men om det var til rekke-bensineren, eller hva det var, det husker jeg ikke. Mitt er ikke sånn. Min har rammenr. GA422851 Endret 1. mars 2018 av finnarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 SALLJGBF8GA456251 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Spenstig å jobbe "utendørs" i slike temperaturer ja, hadde det sånn i garasjen min den første sesongen også. Nå ligger tempen stort sett på rundt 20 plussgrader. Anbefales Bra jobba og spennende med alle disse finurlighetene på denne bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 For å ha innendørs https://www.diecastlegends.com/road-cars/land-rover-discovery-mk-1-1989-red-metallic-1-18.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2018 52 minutter siden, robertsoevik skrev: For å ha innendørs https://www.diecastlegends.com/road-cars/land-rover-discovery-mk-1-1989-red-metallic-1-18.html 17-1800 kroner. Syke sat...n. Det er jo mer enn jeg bruker i året på deler til Land/Range Roverne til sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Sjekket vin og der kom det ikke opp mye informasjon... ikke "build date" en gang. Står det er en 3-dørs med 2.5tdi egr (gem) motor, manuell 5 trinns kasse, LHD og mange unknowns Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, motom skrev: Sjekket vin og der kom det ikke opp mye informasjon... ikke "build date" en gang. Står det er en 3-dørs med 2.5tdi egr (gem) motor, manuell 5 trinns kasse, LHD og mange unknowns Er det vanlig at det er mye og riktig info ved oppslag på VIN nr? "... masse unknowns" er jo spennede da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Vet ikke helt, har ikke så mye erfaring med slikt men på andre jeg slått opp så har det som regel vært litt mer info. Kanskjeikke så unaturlig hvis du har en tidlig modell?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangeroverp38 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Hvilken side bruker dere for å sjekke VIN? Har ikke funnet noen til Land Rover som jeg synes fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Har en gammel laptop med noe programvare på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 Her skjer det lite og ingenting egentlig. Burde hatt et sveiseapparat selv og ikke basert meg på å låne fra jobben og som må hentes og bringes utenfor arbeidstid. Da hadde jeg i alle fall kunnet jobbet litt mer om kveldene. Vel sånn er det ikke. Er forøvrig gått i den klassiske fella. Det dukker opp mer og mer rust som jeg MÅ ta. Eks oppheng til chassis bak. Da er det litt kjipt å vite at det er en bil som jeg aldri vil få spesielt mye igjen for. Innsatsen burde av DEN grunn vært lagt i et annet prosjekt. Men slik er det nå med den saken. Discoen vil jeg ha som bruksbil. Gleder meg til det!! Tok jo i tillegg på meg å demontere en annen 300 Disco i samme rennet. Den demonterer jeg litt nå og da på. I kveld kom motoren ut. Knotet en stund med den kan man si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Phu- så bildet først og var redd motoren måtte ut av Zinzibar Hvordan løste du pinnebolt problemet? Kjipt med rusta, men det fikser du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev: Phu- så bildet først og var redd motoren måtte ut av Zinzibar Hvordan løste du pinnebolt problemet? Kjipt med rusta, men det fikser du! Fikk lurt inn en kutteskive på Dremelen og laget hakk slik at jeg fikk slått den løs med hammer og en meisel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.