Gå til innhold

Mennekes ladekabel 32A


OJG

Anbefalte innlegg

Mulig noen har (kjenner noen) som har elbil/hybrid med type 2 ladekontakt som kan bekrefte/ avkrefte om et av kontaktpunktene på vår kabel er skadet eller ikke. Har en Volvo XC90 T8 i bilportefolion og denne tar ikke lading med nevnte Mennekes ladekabel med type 2 kontakt ved bruk i offentlig ladekontakt. Kona bruker denne men ikke lengre ladet denne i ladestolpen på jobben, lyser blått på ladestolpen, men lyser rødt i kontakta på bilen. Har en annen kabel med chucko kontakt og denne fungerer helt fint. Noen som har mulighet for å sjekke før vi investerer i ny kabel. Vet det finnes forum for strømbiler, men føler meg ikke hjemme der. 

Gjelder kontakten i ladestolpen/stasjon, den øvre høyre sett forfra sitter mye lengre inn, en

den til venstre, mulig det skal være sånn?

 

 

 

 

81BCF73E-1962-4841-A8EB-C9AC5CFCF65E.jpeg

61426A15-F89A-4A88-9255-B8347A46A48B.jpeg

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GuttormG skrev:

Den skal være slik. Tanken er at den korte pinnen skal detektere om kontakten er på vei ut og stoppe ladingen før strømpluggene kobles fra.

OK. Høres fornuftig ut. Var det eneste jeg «fant» av mulig feil på kabelen, men kan være feil på ladestolpen også? Ellers får en ringe vår PST ( personlig serviceteknikker) hos Volvo..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, minim skrev:

Er ikke ene pilot pinnen veldig kort da? Skal de ikke være like lange begge pilot pinnene? Kan gå ut å se på min senere i kveld om du ikke finner ut av det

Kunne du være snill å sjekke ladekabelen du har, gjelder den enden som kobles til ladestasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...