Gå til innhold

Kjetting til hi-lift-berging


vanilla_ninja

Anbefalte innlegg

Mens jeg venter på å få råd til vinsjfanger og vinsj har jeg tenkt å skaffe meg et off road-kit til hi-lift, noe i denne gata: http://www.paddockspares.com/da4354-hi-lift-off-road-kit.html

Er det noen som har tips til hvor jeg får kjøpt passende kjetting og kroker? I videoer jeg har sett nevner de 3/8", noe som skulle tilsi 10mm her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke umiddelbart enig i at stropper duger like godt. Du kan for eksempel ikke låse etter hvert på samme måte, noe som innebærer å flytte forankringspunktet eller legge stropper dobbelt/trippelt. 

Hvor ofte en får bruk for sånt hvor det er lov å kjøre her til lands, men det gjelder jo forsåvidt ganske mye av utstyret vi kjøper oss. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en alt-for-stor/sterk kjetting med "chain hook" og ogsaa bruker en D "shackle" pluss stropper til min Hi-Lift.  Maa bare si att hvis du sitter ordentligt fast saa er det masse jobb aa bruke Hi-Lift som vinsj - uansett om du har tilpasset kjetting eller mindre tilpasset stropper.  Angaaende kjetting eller stropper - hvis de er garantert til 4.5 tonn saa er de sterke nokk till att du maa bygge om din Hi-Lift...

 

Kommer ann paa vekta, men hvis du maa vinsje med Hi-Lift saa gaar det bedre aa jekke, bygge under hjulene, lage bro eller hva ellers som maa til, og saa vinsje (hvis du maa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JokerS30 skrev:

Erik: passer den på P38 ?

 

Ikke kommet så langt. Vet jo at Simen modda vinsjfanger fra D2 til å passe. Var bare å flytte ett hull på hver side. Så vil tro det går. 

Den blir montert om bilen ikke blir solgt. Jeg kan jo skru den sammen og måle, så kan vi finne ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...