Gå til innhold

200 TDi vil ikke starte


lrhaue

Anbefalte innlegg

Hei! Har litt problemer med å få start på bilen min en 90" med disco 200tdi

har sjekket at det kommer diesel fram til 2 av dysene, kommer bare en liten skvett.

men kommer ingenting på de 2 fremste.

 

 

Målte kabelen til pumpa å den gir 14, noe Volt med tenning på å når det kinnes så detter den ned til 10,26 Volt

kan det være årsaken?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sviver den! Uvisst akkurat hva som gjorde det,

skulle ut å måle batteriet med tenning på å mens jeg kinnet, da begynte den å tenne såvidt, så var det dødt.

 

Fylte slangen fra den manuelle pumpa til filteret med diesel og pumpet videre å hørte det begynte å surkle i tanken, fortsatte til surklinga ga seg, såvar det bare å hive seg på nøklene så fyrte den etterhvert!

 

Endelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg ikke har pumpet lenge nok, men idag når jeg lot den svive noen sekunder så tar det avgårde på turtallet.

akkurat som om den tenner på olja, men nappa ut slangen mellom den manuelle pumpa og filteret(det var den som var mest løs).

 

Da gikk det noen sekunder så stoppa den.

noen som har no peiling her?

Altså hvorfor den tar avgårde?

tok også av slangen mellom intercooler og innsuget bare for å sikre at det ikke var olja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk ikke på motorolje, da hadde den ikke stoppet når du kuttet dieseltilførsel.

 

Hvor lenge har motoren stått?

Stoppet ikke motoren når du slo av på tenningsnøkkel? Om ikke, sjekk at den kvite ledningen inn på pumpa står med spenning hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har opplevd noen symptomer som kan minne litt om det som beskrives her.... Som Rolf skriver kan ting sette seg litt fast inne i pumpa når den har stått lenge..

 

Jeg kjøpte en 200tdi motor på pall som skulle inni seriebilen - altså uten turbo..  Etterhvert som tida kom til at jeg skulle forsøke å få start på motoren (fremdeles på pall, men uten turbo) opplevde jeg at det røk kraftig, hvit røyk, og turtallet dro avgårde.. Motoren reagerte altså ikke på signal fra pådragsarmen.

 

Det resulterte i mye grubling og flere ting ble undersøkt.. Men tilslutt ble toppdekslet på pumpa tatt av..

 

Den hule akselen som altså gir gir en tilbakekobling fra sentrifugalvektene til pådraget hadde satt seg fast.. (fikk jeg lagt inn bilde her mon tro..?)

 

Etter at denne ble forsiktig løsnet, og det hele ble skrudd sammen gikk den pent på tomgang, og reagerte tilsynelatende normalt på pådraget...

 

Etterhvert som motoren tilslutt kom på plass i bilen, og det ble prøvekjøring opplevde jeg de første kilometerne at motoren ikke orket noe særlig.. Men plutselig kom det seg også. På meg virket det som om det var mer leamikk inne i pumpa som hadde satt seg, men som hadde godt av å brukes litt.. Så jevnilig bruk, litt olje i diesel og ikke biodiesel er vel det jeg har endt opp med til denne.. Har ikke merket noe mer etter dette:-)

 

boschVE.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de tilsetningene som er i drivstoffene om dagen ruster ting når det står stille over litt tid.

Parkere over tid , prøv 2 taktsolje , type marin.

Skal visstnok hjelpe jfr båtmann jeg snakket med i fjor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...