Gå til innhold

Hva er positivt med P38?


Anbefalte innlegg

Hva er positivt med P38? Denne vinteren snakker vel for seg selv? Den arrogansen P38'n møter ubrøtede glatte bakker og snøskavler med gjør snøkaoset til en fornøyelse.

 

Ellers er min erfaring etter noen års eierskap at den er:

  • Driftssikker og pålitelig (mulig jeg har et ekstra godt eksemplar)
  • Er lettmekket, på denne siden av diverse luft kjølte folkevogner og 70-tallsbiler er det nok den mest lettmekkede bilen jeg har hatt. Alt er riktignok stort men lett å komme til.
  • Deletilgangen er fantastisk, og delene er billige.
  • Designet er funksjon foran form. Det er deilig firkantet uten jålete og meningsløse designstunt.
  • Den er komfortabel og praktisk....og herlig unødvendig og ukorrekt

 

Hva er ikke bra?

  • Baklyktene! Det er noe fryktelig 80-tall over de alt for store lyktene på bakluka. Hadde det vært mulig å få kjøpt en nedre bakluke uten baklysåpning og baklykter i skjermene med rygge- og tåkelys integrert hadde jeg slått til på flekken.
  • Den mekaniske radiatorvifta, liker ikke det konseptet. Den går alt for mye. Andre biler fikk mer effektive elektriske vifter på 70-tallet.
  • Elendige koppholdere
  • Magebeltet i baksetet
  • Svingradiusen som kan konkurrere med et hangarskip
  • Den smale sporvidden, man er tvinges nesten til å sette på spacere for å få det til å se bra ut.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

11 minutter siden, Peete skrev:
  • Driftssikker og pålitelig (mulig jeg har et ekstra godt eksemplar)

 

Etter 24 år som ivrig internettbruker, har jeg faen meg lest alt. :)
Jeg tror jeg går ned og ser litt på tv istedet, eller kanskje snakke litt med kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 22.34, Peete skrev:
  • Driftssikker og pålitelig (mulig jeg har et ekstra godt eksemplar)

 

Jeg er faktisk enig :) men jeg har nok fått det andre gode eksemplaret. Går inn i det sjette året nå uten driftstans. Men det skal sies at jeg byttet luftbelger, et par høydesensorer, overhalte varmeapparatet og noen andre småting da jeg satt inn NY motor. Kjøpte bilen uten motor og med div. deler som var lånt og bare lagt tilbake osv. så det var en bratt lærekurve. :blink: Bilen er 23 år og gått 230.000 km så ulyd i et hjullager bak setter jeg under vedlikehold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jari skrev:

Jeg er faktisk enig :)

 

Ja disse bilene krever en god del vedlikehold / service. Utføres dette iht til Landrover sitt service skjema for bilen, er det store muligheter for å oppnå høy km stand uten nevneverdige drifts problemer. 

Min RRp38 er også min daglige bruksbil som jeg er avhengig av fungerer, og det gjør den. 

Det er jo så enkelt som at skifter / reparerer du det som går i stykker, ja så fungerer jo bilen.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er vel snart P38 (og Disco) de eneste Solihull-produktene jeg ikke har prøvd, men jeg tør liksom ikke... Men jeg husker at på Landstreffet i Trondheim i 2013 stod det en brun P38 som var tilsalgs. Den hadde BMW-dieselen og manuell giring. Husker de voksne forklarte at denne kombinasjonen var den mest solide P38-modellen som var å oppdrive!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hva du mener med solid, men jeg hører oftere om feil på dieselen enn bensinen. Automatkassen til bensinen er jo veldig holdbar, tror aldri jeg har hørt om havari på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... Har aldri hatt trøbbel med kassen på mine P38. Har hatt manuell diesel også. Har hatt ulike P38 siden 2012 nå, og ja, skruing og vedlikehold må til, men herregud så fete biler. Tror det er den beste bilen, alt sett underett, jeg har hatt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
4 timer siden, MartinM skrev:

Fin farge, kler bilen - hva heter den?

Vet faktisk ikke. Må sjekke i motorrommet. Har prøvd å få tak i lyse P38'er, men dette er den eneste jeg har fått tak i. Kommer en til på tunet snart, men den er mørkegrå metalikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Kan dele en opplevelse jeg hadde forrige helg med min P38.

Skulle på jakt i de dype norske skoger og bo i en koie. På vei oppover skogsveien så vi til vår forskrekkelse at et stort tre hadde veltet over veien. Min jaktkompis trodde helgen var ødelagt og det bare var å snu.

Jeg hevet luftfjæringen og kjørte elegant over den store trestammen :)

De andre som også skulle være med kom litt etter oss i en audi bysuv og måtte spikke seg gjennom treet med kniv. Var mørkt når de kom å banket på koiedøren.. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...