Gå til innhold

D2 td5 2001


luftetur

Anbefalte innlegg

Selger D2 td5 2001 modell..

Bilen er i daglig drift og EU ok til november 2019...

Masse bil igjen, men er litt å pusle med skal den bli tipp topp

ingenting MÅ gjøres? Men bør jeg har kjørt med det slik et par år.. :-)
Men ville jo om jeg skulle hatt den videre tatt et par ting.

Er som sagt litt smårusk så passer sikkert perfekt for en som vil sette av litt tid for å få den opp å gå skikkelig

- tres bandidos lyser innimellom i perioder ofte, men kjørte nesten 40 mil i jula uten lys ( har ikke sjekket det nøyere hva det kan være)

- ace lampe kommer og går (har ikke sjekket det ut, men fylt væske)

- vindu førerside må ha hjelp for å komme opp og ned ( har ikke sjekket det ut skjedde nå i jula, det hakker litt, motor går)

- den fjusker innimellom og drar litt dårlig med klampen i bunn i lange bakker og da gjerne med henger, litt antydning til kenguru for så å «senke seg litt ned» Det skjer altså ved større belastning.

Har byttet WGM men ikke sjekket mer mulig luftmengdemåler, eventuelt noe med diesel.

Når den "senker seg ned" med tanke på trekk kraft har jeg stort sett bare kjørt videre. men om jeg kjlrer stil siden stopper og starter er den igang igjen for fullt

- piper litt i manifoil ved pådrag..har ikke sjekket det ytterligere, men er nok en bolt som mangler evnetuelt at den har vridd seg litt, jeg har hatt den slik i 6-7 år.

Ellers vanlig slitasje og bruksmerker på en bil som har gått 330 000.

Av positive ting kan nevnes at front av tak ble pusset ned og lakkert for 5 år siden, så det er rustfritt over frontvindu. Dette ble gjort i god til FØR det var mye rust, så ikke noe problem under pakninger ++

Begge belger luftfilter og dieselfilteret byttet i høst.

Og som nevnt EU godkjent i to år og sauset inn med sau under.

Ellers er den fulgt opp jevnt og trutt hele veien.

Kompressor byttet, dynamo byttet , slanger til vann, slanger intercooler, dieseltrykkregulator, ellers forefallende, hele ledningsnettet byttet, veivaksel sensor ++

GODE sommer og vinter dekk - sommer dekk er MT

Alt av bremser nytt for 2-3 år siden.

Begge dekk er 245/75-16
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111559449&fks=111559449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...