Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Velocette

Fl 2 bakhjul som henger

Recommended Posts

Min FL2 har stått i 2 mnd.

Da jeg startet opp og skulle kjøre - hang bakhjulene fast.  Håndbrekket har ikke vært på.

Det virket ikke som om at bremseklossene hadde satt seg.

Kan viskosekoplingen sette seg ?

Hei,

Håndbrekket går på egne sko inni trommelen på bremseskiva. Det er ikke uvanlig at "ekspanderen" som henger i enden av bremsewiren ruster og henger seg slik at skoene ikke trekker seg tilbake når brekket frigjøres. Et annet alternativ er at wiren henger i strømpa. Det ser ut til at du har en bremsejobb foran deg :) Åpne opp/demonter, rengjør og monter sammen igjen. Sikkert godt mulig du bør bytte håndbrekk sko, og da står skiver og klosser som oftest på menyen da nye sko i gamle trommler eller omvendt fungerer dårlig. Selvom det nesten ikke er slittasje på brekket, så er et annet argument for å bytte sko at bremsebellegget kan løsne fra skoen med åra når skoen begynner å ruste. Belegget trekker jo til seg fuktighet og dette får sjeldent annledning til å "koke" ut ved bremsing slik som ved driftsbremsene :)

Edited by Mr Rover 75

Alt av bremser i forbindelse med håndbrekket ble byttet fot 6 mnd siden.

Det var bare en merkelig opplevelse da jeg ikke kom i gang etter at bilen hadde stått i 2 mnd.

Forhjulene klarte ikke å drive bilen fremover. Det hang på bakhjulene. Løsningen ble å sette på modus for snø, (vri rattet til neste posisjon.)

Derfor tenkte jeg umiddelbart på viskosekoblingen.