Gå til innhold

Fl 2 bakhjul som henger


Velocette

Anbefalte innlegg

Min FL2 har stått i 2 mnd.

Da jeg startet opp og skulle kjøre - hang bakhjulene fast.  Håndbrekket har ikke vært på.

Det virket ikke som om at bremseklossene hadde satt seg.

Kan viskosekoplingen sette seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Håndbrekket går på egne sko inni trommelen på bremseskiva. Det er ikke uvanlig at "ekspanderen" som henger i enden av bremsewiren ruster og henger seg slik at skoene ikke trekker seg tilbake når brekket frigjøres. Et annet alternativ er at wiren henger i strømpa. Det ser ut til at du har en bremsejobb foran deg :) Åpne opp/demonter, rengjør og monter sammen igjen. Sikkert godt mulig du bør bytte håndbrekk sko, og da står skiver og klosser som oftest på menyen da nye sko i gamle trommler eller omvendt fungerer dårlig. Selvom det nesten ikke er slittasje på brekket, så er et annet argument for å bytte sko at bremsebellegget kan løsne fra skoen med åra når skoen begynner å ruste. Belegget trekker jo til seg fuktighet og dette får sjeldent annledning til å "koke" ut ved bremsing slik som ved driftsbremsene :)

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av bremser i forbindelse med håndbrekket ble byttet fot 6 mnd siden.

 

Det var bare en merkelig opplevelse da jeg ikke kom i gang etter at bilen hadde stått i 2 mnd.

Forhjulene klarte ikke å drive bilen fremover. Det hang på bakhjulene. Løsningen ble å sette på modus for snø, (vri rattet til neste posisjon.)

Derfor tenkte jeg umiddelbart på viskosekoblingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akkurat det samme skjedde med Fl2'n til fatters, 4 uker i spania og bilen sto stille hele tiden uten at parkbremasen var satt på, Venstre bakhjul satt dønn fast. Fikk av alt sammen og der var det bare rust å se.. husker ikke som det skal sitte en Gummi propp for å beskytte mot fukt og veisalt som fører inn til stramme mekanismen. Jeg antok at det skulle sitte en der og siden den var borte trodde jeg at alt hadde rusta fast inni der.

 

det ble en 6000,- bremse jobb for Fatters..  Så ja.. står det for lenge så kan dette skje.. Så det er bare å åpne opp morroa og ta en titt inni. Jeg måtte bruke svinghjuls avdrager for å få av trommelen..

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som begge hjulene hang. Alt av bremser til håndbrekket var nytt for 6 mnd. siden.

Får se når jrg kommer hjem. Da har den stått i 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...