Gå til innhold

NITTIEN


county

Anbefalte innlegg

Siden 90''en min ble veteran nå i år har jeg bestemt at den blir mitt neste prosjekt.. :) Kjøpte den i 1998 og har brukt den daglig siden , den har vært med på en del siden den gang. Masse offroad/land rover treff pluss en tur til Island. Har gjort litt med den hele veien som vanlige slitedeler, heving, store hjul osv, etter jeg byttet 2.5 td( marerittet) ut med 200 tdi fra en 92 mod Disco ( 2004) har jeg egentlig bare peilet olje, strammet viftereim og kjørt .......  Satt og glodde på noen gamle bilder av den og fant ut at den var ganske fin, grå med striper og greier for noen år siden, har holdt rusten på avstand og lakket den to ganger og det kommer jeg nok til og gjøre en gang til, iallefall til Landstreffet er over.. Så tenker jeg og gå hardere til verks, all små rust skal vekk,nytt elektrisk, sperre fremme og bak, muligens V8 og automat pluss lakkering... 

024.JPG

1461875672505.jpg

169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. Har herjet ganske så bra i mange år på 35x12.5 -15 uten noe problemer .. Ikke byttet et eneste hjullager (LafteRolf :)) eller knekt stikkaksel under offroad kjøring. Tok en stikk aksel når jeg rygget/slepte  rundt en 110'' med full sving.. Storfornøyd med akslingene jeg har men de blir nok byttet med Disco  1 24 splines og ARB sperr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev:

Kjekt å vite de tåler litt

Hvis du ikke kjører helt idiot derimot, da greier du vel ta knekken på de.... 

 

 

Kjørestil og vedlikehold er nok helt avgjørende. 

Tror jeg var 17 år første gangen jeg var med i Elvedalen. Han jeg kjørte med knuste diffen eller tok stikkaksling(er) ganske fort. Husker ikke helt hva som gikk....men vi mistet drift på alle hjul og møtte taues, også på hovedveien. Så det var skade på både for- og bakaksling.   

Full gass på åtter'n og hjulløft var det som skulle til. Skjer fort om man er uforsiktig. ^_^  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da måtte jeg jukse litt på prosjektdelen pga EU-kontroll og at den skal se noenlunde fin ut til Landstreffet.. Så nå er den rustfri med ny  baktravers pluss pluss og vil få et lakkstrøk før sommeren.. Skal prøve på  Camel Trophy fargen .. Sist ble den alt for gul... 

668.JPG

675.JPG

003.JPG

005.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se... Husker fortsatt friskt hvor kul fruen å barna sa den var når vi møtte deg på Voss:D Fruen skal ha en sånn, sies det... 

 

(kanskje du fortsatt husker hva de felgene du hadde heter? Jeg skulle hatt meg en i reserve) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jukselakke litt før veterantreffet vårt forrige søndag...  Nå skal ''alle'' bulker sparkles og så finsliper jeg hele bilen før camel fargen kommer senere... 

114.JPG

115.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hei..Takk for fin bil.. B) Lakket med sprøyte og bruker quick/benga emaljelakk Siden bilen blir brukt inni busker og trær med jevne mellomrom liker jeg quick lakken ...  Billig , holder lenge og er lett og lakke med selv om det ikke er ''skikkelig'' lakk , men den fungerer helt fint til mitt bruk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Da er donor bilen i boks....en lang greie med 4.2 liter og automat... Fikk med en bilhenger med på kjøpet også..  nå har jeg alt jeg trenger for og gjøre 90"en til drømmebilen fra ungdommen.. 

IMG_20200513_173252_2~2.jpg

IMG_20200513_173418_5~2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 11.31, county skrev:

Ble ikke sparklet så mye men rakk nå og lakke den før landstreffet iallefall... B)

 

414.JPG

 

 

Nesten tvilling med min, ref. regnr., min har RF76060, men min trenger en smule kosmetikk/spa behandling, også malt med Benga... Er litt tøft med den gulfargen B)

 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også. Bakdørene begge sider hvis de ikke er veldig rustne i underkant. Og bakre mellomaksel. Er interessert i dette dersom hugging.

 

Delesjefen på Henry’s Garage Fjernlager 1 Vest henter delene.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...