Gå til innhold

D3 - Dashboard svikter ++


jostor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en 2005 D3 der det har oppstått flere feil siste tiden.

 

  1. Dashbord: har begynt å svikte. Da mener jeg helt av. Kan ikke se noe informasjon bortsett fra den røde parkeringsbremslampen når det er på. Kan gå av og på mange ganger på kort tid.  
  2. Parkeringsbrems virker ikke på autorelease. Dette har vært problem tidligere også, men fikset.
  3. Ryggelys virker ikke. Heller ikke ryggesensorer bak. Dette henger vel kanskje sammen med en bryter i forbindelse med manuell girkasse.
  4. Noen ganger slukker motoren nesten når clutch'en trykkes inn for å bremse ned fra høy fart.

 

Noen som kan gi meg tips her?

Har allerede lagt ut alt for mye på denne bilen :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut at dashbordet svikter.. Jeg går ut i fra at det er instrument panelet man snakker om her. Hintet er parkbrenslampen..

Uansett.. Når jeg spør de små grå som beveger seg sakte om vinteren, så har instrumentpanelet (Ipac) 2 jordinger og 2 12v tilførsler.

Den ene 12v er permanent og den andre er kommer fra tennings låsen. Jeg har en ipac i benk hvor jeg har testet ut hva som skjer hvis den mister en av 12v'ene, tar jeg ut den som går til tenning aka ign, så "dør" panelet. så samme resultat når man tar ut nøkkelen, MEN jeg har ikke prøvd å fjerne jordings ledningene. Siden den røde parklampen lyser Så har den permanent 12v og jording.

 

Det beste er å finne ut om du har power & ground hele veien og når du skal ha det og ikke. Ellers så kan det jo være at konnektoren bakpå ipac er litt vær stramme ledninger på, det er jo en kjent sak dette. Vipp ut ipac og prøv å få litt slakk på ledningene, kjen om konnektoren sitter godt på plass. La ipac være demontert og ledninger slakke og se om det skjer igjen.

 

De andre tingene du nevner har jeg ikke noe erfaring med.

 

Mr.P

 

 

Mulig det er jordings problen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haynes sin manual har komplett koblingsskjema til D3.  Lite liv i dashbordet kan også vere det s.k "instrument Pack" - kretskortet som styrer det du ser.  Men begynne med å sjekke alt som skal få strøm får det. Kabelbrudd på rett plass gir slitsomme feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...