landrange Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Noen har kanskje skrevet om det før her, men å bytte ut oljen som er inne i vcu på FL1, har noen vært borti det? Man borer hull og tapper ut viscoseoljen, dette kan visstnok ta litt tid, og fyller på en annen type olje som muligens er bedre egnet til formålet og setter i en liten bolt i hullet man har gjenget opp. Har prøvd å søke etter dette men ikke funnet så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Ja det er gjort før og skrevet om her, men vet ikke i hvilken tråd/post det ble referert, og ei heller om det ble gitt noen test status etter en tid. Vet det ble referert en silikonolje kjøpt på ebay, men aner ikke hva og hvor. edit: ved søk på "silikonolje VCU" på Freelander forumet så fikke jeg gode resultat på trådene jeg husket! Endret 3. januar 2018 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Det har vel vært skrevet mye om dette rundtomkring, og meningene er mange. Avhengig av tilstand og bruksverdi på bilen generelt, så kan kanskje overhalt bytteenhet fra en av de beste på øya vurderes? : http://www.bellengineering.co.uk/freelander-1-products/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landrange Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 ok, gjelder å skrive riktig når man søker, jeg søkte på bytte olje i vcu. Jeg har ikke tid til å la guffa renne ut i flere uker. pris fra Bell er ca £ 245,- uten bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Å skifte silikonvæske i VCU er fullt mulig å gjøre selv. Jeg pleier å bore ut stålkulene i gavlene på enheten med et kjernebor og gjenge opp hullene slik at det kan monteres fettnipler. På den måten kan fyllingen gjøres ved hjelp av en fettpresse. Det tar en stund å få ut all den gamle væsken, men det går raskere hvis man bruker varme og gjerne løsemiddel. Silikonvæske kan være vanskelig å finne, men kjemifirmaet Dow Corning har væske i flere viskositetsgrader. 30.000 centiStoke er en vanlig tykkelse å bruke, men jeg har også god erfaring med 12.500 cSt. Ved å bruke væske med lav viskositet og liten fyllingsgrad vil man få en "myk" kobling som er fin til gatebruk, men som likevel gir bra fremkommelighet. Dette gir bedre drivstofføkonomi og sparer IRD og bakdiff for slitasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landrange Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Ok, høres ut som en bra ide. Jeg fikk tak i en ny som en på finn skulle selge, jeg sammenlignet den med min gamle og kunne ikke klare å finne noen forskjell. Tok to store tenger på hver side og presset hver vei. Jeg kjørte bare en tur med den gamle vcu`n før jeg tok den av, og kjørte med forhjulstrekk neste tur. Skulle bare flytte bilen. Det som var mest åpenbare feilen var lagrene på hver side av vcu som var helt defekte. Jeg skal nå prøve å kjør med den litt for å se. Skal bare fikse litt andre ting først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torem Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Ser ut som jonaf har svaret, men jeg har prøvd det samme med godt resultat: Se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landrange Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Her nå kjørt bilen noen turer og har ikke merket noe feil med vcu. Det er riktignok vinterføre og jeg vil vel da kanskje merke feil på mer sommerføre tenker jeg, vi får se! Har da en ny vcu liggende, Kjekt å ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.