Gå til innhold

Utfordringer etter EU-kontroll


kolbjorn

Anbefalte innlegg

Var på EU-kontroll i dag og fikk beskjed om at bakre høyre hjullager må skiftes. I tillegg fikk jeg følgende feil :  For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd, øvre indre begge sider bak.

 

Er dette en omfattende jobb, og hvilke deler må man ha? Kan dette gjøres på et vanlig verksted? Bor i Vesterålen, så nærmeste LR-verksted er vel Trondheim. Det blir i lengste laget. 

 

Bilen er en Discovery 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakre hjullager så må hjul lageret presses ut og byttes, Da bytter du også Bremse skjoldene samtidig, for hjul lageret må av for å bytte disse.. Det måtte jeg på forige Eu.

Foringene er slitene, dette er vel øvre bære armer.. Best å bare bytte desse.. 4 hjuls kontroll må til.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må bilen settes opp i en "målejigg"

Og så måles alle vinkler på hjulene etc og justeres inn. 

Har kun brukt NAF på mine biler. De har ganske avansert utstyr, såvidt eg kan bedømme.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hjulskontroll setter du bort til ett verksted som har kompetanse på disse bilene. Ikke sett det bort til ett vanlig verksted. Du kan fort komme opp i samme situasjon som meg og ødela 4 nye dekk til 8000 på 11 000km. Det er ikke noen vanlig bil å ta en firhjulskontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bil i Nord avd Svolvær klarte det iallefall for 3 år sidan, dei selge stadig LR så har vel alt at verktøy og kompetanse på huset enno.

 

Ta med eigne deler fekk eg og (nedre framre bærearmar)

Endret av jschille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...