Gå til innhold

Bytte clutch freelander 2005 td4


Klodrik78

Anbefalte innlegg

Hei alle forumister. Må da bytte clutch på fruens freelander 2005 td4 manuel. 

 

Tar steget og bytter like gjerne utløserlager. Burde jeg skifte svinghjul? 

 

Har sett på noen sider har man har 2.0L diesel og td4??? Hva er forskjellen? 

 

Tips og trikes og evt noen her som veit hva som er riktig del tas imot med åpne armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe, men tipser litt om Haynes Freelander Manual. Har den for FL2 i hus, og der står iallfall prosedyren beskrevet. Antar at det er såpass stor forskjell på FL1 og FL2 at det ikke hjelper deg noe særlig det som står i min manual.

 

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1311.R2.TR3.TRC0.A0.H0.Xhaynes+fre.TRS0&_nkw=freelander+haynes+manual&_sacat=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt slavesylinder/utløserlager i samme slengen. Denne har desverre vist seg å være en svakhet på TD4 utgaven og har ofte vært hovedgrunnen til at kassa må ned siden denne er montert innvendig i clutchhuset. Kjøp orginaldel/orginal kvalitet på denne. Mener orginal slavesylinder er levert av LUK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
1 time siden, Klodrik78 skrev:

Fikk ordnet fra island4x4 billig og kjapt. Valeo deler. 

 

Med bilen i lufta så er det 1 skrue igjen på IDR som jeg ikke kommer til. 

Må je ta ut kassa med IDR??

Løsningen heter lang forlenger, og skru fra innerskjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...