Jon-Helge Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Jeg har kommet et stykke på vei i prosjektet, men tenkte å poste litt etterhvert, og ikke alt på én gang. Etter at jeg solgte en noe kranglete D2 i fjor høst, så hadde jeg vært på utkikk etter en Range Rover Classic siden i fjor vinter. Et godt eksemplar dukket opp i Mai, så i stedet for å pusse opp leiligheten gikk jeg rett løs på restaurering av den da jeg ikke klarte å la den stå. Med litt hjelp fra kollega og Land Rover entusiast Marius fikk jeg den hentet hjem fra Skreia til Oslo. Et godt eksemplar som så veldig bra ut mtp rust. Siden den bare gikk bakover ble ikke prisen så verst heller. Tanken er å få den klar utpå våren 2018, med moderat modifikasjon for offroad bruk. Litt luft i dekkene på hengeren før avreise fra Skreia. Med en hengerpunktering på vei sørover var det ikke verre enn at man var hjemme i totida på natta. Trygt på plass i garasjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 Første demontering og nøyere inspeksjon av hva man hadde kjøpt: Bakluka måtte åpnes med makt... Rust på vanlige plasser Alt i alt ganske fint baki der Noen som har sett dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Litt oppløsende middel på setebeltefestene bak Det gikk ikke så bra... Men kunne holde igjen braketten med hånda, da kom bolten. Tror ikke det festet hadde gjort nytten for baksetepassasjeren ved en kollisjon.. Endret 28. desember 2017 av Panzerfaust Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 Og 7. juli fikk jeg endelig delt karosseriet fra ramma: Ville ikke anbefalt denne metoden for løfting. Holdte på å gå rett i bakken fra en meters høyde med karosseriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det ser jammen ut som du går grundig til verks for å få bukt med råttenskapen. Lykke til videre på ferden mot kjørbar drømmebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Ahh Flere gærninger som redder gamle Range Rovere. Det liker vi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Jo, takk takk Fikk ribbet ned til ramma og brukte Loctite 7500 rustomvandler først (svart), deretter en grå emaljelakk for at det skal bli lysere og lettere å inspisere under bilen når den er ferdig. Angrer litt på valget av lakk der, burde kanskje tatt kostnaden av pulverlakkering. Emaljelakken sprekker lett opp rundt boltefester osv. Loctite 7500 på radius armer også.. 2" tilkobling for hengerfeste, så man får en god departure vinkel; Bump stops for 2" heving: Endret 3. januar 2018 av Panzerfaust Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 Målte slakken i differensialene, var bra på 0,004. Tilsvarende pussing før behandling av bakaksel: Og alle andre understellsdeler, samt 45 grader oppgradering av fulcrum braketten: Dropper da samtidig self leveling enheten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Ser flott ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Ser helt klart ut til å bli gode greier og skikkelig arbeid her. Hvor fant du den recieveren for hengerfeste/vinsj? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Supert utført. Godt at du redder en Classic ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnes Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Ser kjent ut dette. Går grundig til verks også, hvilken emaljelakk bruker du? Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 4 timer siden, Kvasi skrev: Ser helt klart ut til å bli gode greier og skikkelig arbeid her. Hvor fant du den recieveren for hengerfeste/vinsj? Og btw, skal du heve den har du lyst på korrigerte radiusarmer eller evt eksenter casterforinger. Jeg har armer som er korrigert for 2" heving men får fremdeles ikke caster innenfor spec. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnTo Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Dette ser bra ut. Godt jobba Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Spennende prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Det var hyggelig med så mange positive tilbakemeldinger jeg fikk kjøpt 2" receiveren brukt her på forumet. Jeg fant den også i en nettbutikk, men husker ikke hvilken, og nå finner jeg det ikke igjen dessverre... Jeg har ikke kjøpt casterkorrigerte radiusarmer foran. Tenkte egentlig ikke å gå for det bak heller, men kom over noen som jeg fikk billig. D2'en jeg hadde kjørte jeg samme 2" heving som her, med medium Terrafirmafjærer. Det var egentlig ikke et kjempestort problem, annet enn at selvopprettingen på styringa var dårligere. Derfor har jeg kjøpt return to center steering damper, og relocation kit, slik at den kommer foran akselen som på D2. Med vinsj og vinsjfanger får jeg litt ekstra vekt på også, så den blir vel litt mer komprimert. Får bare se hvordan det går, og hvis det blir for ille får jeg rette på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Emaljelakken er Biltema sin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Dette blir jo kjempefint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 2 timer siden, KethilF skrev: Dette blir jo kjempefint! Takk! Du kjenner kanskje igjen noen av delene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 14 minutter siden, Panzerfaust skrev: Takk! Du kjenner kanskje igjen noen av delene Jada, det gjorde jeg. Godt det kommer til nytte, og ikke ble liggende i garasjen min..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Ny swivel housing og full refurb på begge sider: På den ene siden lå en kule fra CV'en bare og trillet inni swivel huset. Skjønner ikke helt hvordan det skal ha gått til, var ikke bare-bare å få presset den på plass igjen.. Endret 24. januar 2018 av Panzerfaust Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Lekkert for øyet ! Flott utført Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Dette var kult. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2018 Takk Begynte på girkassa på lørdag, så bilder på det kommer... Her er bilder av motoren som bare mangler ledningsnettet nå Utganspunktet Oljegunk overalt Etter vask: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Helge Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.