Gå til innhold

Ettermonterte H4 pærer, LED eller Xenon


JokerS30

Anbefalte innlegg

fortsetter å finne ut av ting ang lys, denne gangen  ser jeg på AT bilen min:

 Har et sett flotte CIBIE H4 ekstralys , som sikkert var grisedyre nye.
Er det noe vits å oppgradere disse med XENON eller LED pæresett ? Å skrote et sett 10K lampe for å sette på lampesett til 1500kr frister litt lite, disse CIBIE lampene har en HELT annen byggekvalitet enn mye billige greier. LED-ekstralys i 10K klassen er helt uaktuelt på en bil som står i garasjen å kjeder seg 355 dager pr år... og jeg føler jeg må opp til Bosch, Rigid, Lazer og tilsvarende for å få en byggekvalitet som matcher det  jeg har idag.

Problematikke rundt at man blender andre osv kan jeg se bort fra, siden dette er et rent 1000m / ekstralys. Syns jo cromma-bøttelamper gjør seg veldig godt på denne bilen da, sånn totalt sett...

 

Forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man vil ha fjernlys fra taket.

Noen ganger er flombelysning nær bilen ønsket.

Jeg hadde to lykter på taket med standard 7"  hovedlyktinnmat da halogen var relativt nytt.

Ville nok fortsatt med det i mange år til men noen med kriminelt sinnelag avsluttet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roar Moslet skrev:

Fantastiske lykter. Har selv hatt ipf sine av samme type som dine.

Jeg har akkurat montert led h4 pærer som er bra, men de er svindyre.

Jeg ville montert xenon h4 kit, og brukt lyktene.

 

Noen konkrete forslag til LED H4 Roar ?

 

Monterte akkurat 2 sett Nightbreaker i både taliban1 og STORM, selv om det satt helt OK kvalitetspærer ( OSRAM i en bil, og Phillips i en annen ) er oppgraderingen til Nigthbreaker-pærer betydelig.  Skal også sette tilsvarende i ekstralys på STORM,  så blir det brukbart.......
Før hadde Nigthbreaker veldig dårlig levetid, de er fortsatt ikke best-i-klassen, men betydelig bedre enn de var.... håper det stemmer denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har montert ipf sine h4 led pærer i Rangeren min. Ingen strø lys, lydbilde helt som med vanlige pærer, kjempe rent og hvit lys. Men, fy det koster.

Nå så jeg at Philips har led h4 pærer til grei pris hos Billigbilpleie.no

 

Jeg har også brukt noen kr på nightbreaker fra Osram, men synes Philips sine +130 og +150% er bedre, spesielt på levetid. Og ja, de gjør helt klart en bedre jobb en std original pærer.

 

Ha ei fortsatt fin og god jul

 

Roar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Roar Moslet skrev:

Ja, jeg har montert ipf sine h4 led pærer i Rangeren min. Ingen strø lys, lydbilde helt som med vanlige pærer, kjempe rent og hvit lys. Men, fy det koster.

Nå så jeg at Philips har led h4 pærer til grei pris hos Billigbilpleie.no\

Bra tips. Tror litt mer på Phillips og Osram og sånne typer " merkevarer " enn yalla-kina-deluxe fra Wish og Ebay.
IPF pærene koster vel omtrent det samme. Dyrt, men verdt det om det er bra...

 

I CIBIE lyktene mine, foreslås highbeam only, i XENON. Tipper farge rundt 6000K blir passe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig.

 

Ok, da er det jo bare å peise i noen 75w xenon, da vil du nok få utrolig bra lys fra cibie lyktene dine.

Det er stor forskjell på 55w kontra 75w xenon.

Du får garantert gode lys i lyktene dine. Behold de, og konverter til en lyskilde du finner grei.

6000k er greit, blir hvitt iallefall. Led pærene mine er 6000k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får se hva jeg klarer spore opp, har blitt rundlurt av selgers skryt så mange ganger, at jeg sikkert tåler 2-3 sett til i hylla.

 

Forslag til konkrete XENON sett mottas gjerne. Fler påstander har vært at singel-source-H4 Xenon er tingen, uten at jeg har finni mange som har akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt bil med 75w xenon i ekstralykter en gang og jeg syns det var aalt for mye, ble jo blendet av skiltene langs veien allerede når de var "etpar hundre" meter unna. 

Vet at Megalys anbefaler 5000k xenon, har ikke handlet xenonkit hos de selv men forstår det sånn at folk er fornøyde med det de selger der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt 6 forskjellige LED H4 på 3 motorsykkler. -  Kjøpt fra Kina. - Alle med middelmådig resultat.

Når høsten kom var det tilbake til H4 halogen.

Om sommeren funker de helt fint. En er godt synlig for andre traffikanter - som er vel så vikrig når en kjører på to hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som diskutert såvidt i DENNE tråden, problemet er ikke at kvaliteten er dårlig, problemet er at det er helt bingo hva du får.. 

Jeg tipper, med vekt på tipper, at velger du et sett i Phillips, Osram eller IPF som nevnt over her, så er i det minste kvaliteten repeterbar og lik hver gang.

Sånn er det ikke alltid med mye av skrotet man får på Ebay. Jeg er litt lei det der, og vil heller legge i en 500-lapp ekstra med en gang, for få noe som er brukbart. Hovedsakelig fordi jeg er så gjerrig, får meg aldri til å kaste noe som helst, som garasjen bærer preg av...

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd H4 led på vanlig reflektor . Masse lys ble det . Overalt . 

Har enda ikke testet en slik led pære som fungere bra i reflektor laget for glødelamper .

Kanskje Philips sine duger . Men blir det godkjente? 

 

Bruker H7 led på fjernlys . Det synes eg duger . Siden det er til fjernlys 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Roar Moslet skrev:

Jeg har disse i Rangeren min, fungerer supert....men de koster, og er selvfølgelig ikke e-merket

 

https://www.youtube.com/watch?v=LAD-AfTbeqM

 

Det så jo veldig bra ut. Reflektorene ligner de jeg har på Defenderen og har "glass" i plastikk. 

Hva koster evt bare pærene tro, for man MÅ vel ikke ha spesielle reflektorerer, eller må man det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Roar Moslet skrev:

Det tror jeg ikke, men vet egentlig ikke, da det er klarglass lykter originalt på Rangeren.

Pærene koster rund ca 3000 Nkr pr par....dette er ikke noe til en 500lapp nei

 

Oi, se det ja. Ved nærmere ettertanke så er ikke longlife pærene til Biltema så gæærn heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...