Gå til innhold

Om forum-luringer, og luring på forum:


JokerS30

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for en kjempeinnsats du gjør Steinar,vi er mange som er blitt avhengig av Forumet:)Jeg syns det er ett kjempegodt Forum,mye nyttig å lese/lære,og ikke minst selge/kjøpe.Har blitt "kjent"med masse entusiaster har jeg også.:)

Hurra for at Forumet ble komplett igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra beslutning Steinar, og takk for jobben du gjør med å holde forumet i drift. Nå som alt er i drift igjen er det viktig at tilbakemelding om gjentakende tvilsom virksomhet meldes til Administrator via PM slikt at tiltak kan iverksettes. 

Som tidligere nevnt er det store flertallet ærlige og redelige og da er det leit at noen få som ikke er det skal ødelegge for alle.

Med ønske om ett godt nytt år til alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D

Steinar, en klok beslutning. (Både å stenge for deretter å åpne igjen.) Tror at vi kanskje har lært litt.

Takk for jobben du gjør, håper du får hjelp. Ikke tilfredsstillende å sitte med et slikt ansvar alene

SÅ da går jeg inn i kjøp og salg for å sjekke om noen har noe fristende å tilby. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flinkere vi blir til å varsle hverandre via PM, jo mindre næringsgrunnlag blir det for kjeltringene. Samtidig er ikke LRF en domstol, og personvernet må være strengt.

 

Cash on delivery er alltid en god regel. Og, hvis noe ser ut til å være for godt til å være sant (pris/produkt), så er det sannsynligvis akkurat det. Be alltid om bilder, gode, skriftlige beskrivelser etc. Da er det lettere å dokumentere feil og vanskeligere for selger å ljuge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK FOR JOBBEN DU GJØR STEINAR.  DU SKAL VITE AT DU GLEDER MANGE MED INNSATSEN DU GJØR MED FORUMET.

 

-jeg hadde aldri klart å reparere mine biler så enkelt og rimelig uten dette forumet

- jeg tror ikke jeg hadde turt å starte det lille, når kreftene er der, firmaet mitt Vidfare, uten inspirasjon og tilbakemeldinger fra forumet.

- dagene hadde vært litt kjedeligere uten dette forumet. 

 

 

Jeg har tatt til ordet for det før og gjør det igjen: kan jeg få lov til å bidra med noen kroner til driften av forumet. Feks kontonr i pinned tråd på et egnet forum. Når jeg mener bidrag så bruk det som du selv ønsker. En god flaske vin når du sitter med PC på kvelden, eller noe annet lurt. Kanskje noe som gjør alt slitet verdt det. 

 

Takk for VBF og godt nytt år

Leif Ove Hellevik

alias leiohel og Vidfare as

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, leiohel skrev:

Jeg har tatt til ordet for det før og gjør det igjen: kan jeg få lov til å bidra med noen kroner til driften av forumet. Feks kontonr i pinned tråd på et egnet forum. Når jeg mener bidrag så bruk det som du selv ønsker. En god flaske vin når du sitter med PC på kvelden, eller noe annet lurt. Kanskje noe som gjør alt slitet verdt det. 

 

 

Støtter dette forslaget fult ut. Jeg synest virkelig at vi som nyter godt av dette forumet skulle hatt mulighet til å bidra økonomisk også. 

Ett vipps-nummer kommer man også langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke tanken å starte en ny lang diskusjon om bidrag til drift av forumet. Men det koster å leie web server og det brukes mye tid på oppgradering når det er påkrevd og svare på forespørsler fra medlemmene på forumet. 

 

Å så kjenner jeg det i magen, når jeg får så mye gratis på forumet, at et bidrag til dets fortsatt eksistens, føles fornuftig. Om ikke annet å vise vedkommende, som legger ned tid og energi, på at det er verdsatt. 

 

Et annet forslag er at det etableres en salg del under kjøp og slag, for firma som er registrert bruker på forumet. Og vi betaler for annonser. 

 

Et riktig godt nytt år til alle

leif Ove hellevik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok er jeg for tiden ikke med på å drifte LRF og således kan det diskuteres hvor meningsberettiget jeg er.  Likevel vil jeg på basis av veldig mye tid investert i det LRF har blitt og "en viss" interesse for forumets utvikling fremover komme med noen betraktninger;

 

LRF har hele veien vært tuftet på idealisme og ikke kommersiell drift.  Ingen av oss som har vært med å drifte LRF har fått noen godtgjørelse.

Gjennom ganske mange år har LRF hatt bannerreklame.  Dette har generert en god del inntekter.  Pengene står på konto hos Steinar og det skal være nok til å dekke LRF sitt nåværende utgiftsnivå i mange år fremover.  Dette med økonomisk støtte til LRF har vært oppe ved flere anledninger tidligere og har etter hvert blitt avvist som unødvendig.  (om enn hyggelig)

 

Når jeg hoppet av for et år siden var det i frustrasjon over gjennom flere år å moderere forumet stort sett helt alene.  Bortsett fra mer ledig tid var ikke resultatet helt som jeg håpet da det kun resulterte i at Steinar måtte ta en større belastning.  Hva jeg hadde håpet og hva jeg mener forumet behøver er flere moderatorer som kan bidra med det daglige.  Og da tenker jeg på moderatorer som tar for seg enkeltfora, luker ut kommersielle innlegg og spam, flytter feilpostede innlegg og tråder osv.  De skal ikke behøve å ta reell moderering.  I alle fall ikke før de er varme nok i trøya og selv føler de kan.  Dette vil bidra til at forumet fremdeles kan holde høy standard.  Skjer dette vil jeg, om det tillates, kunne hoppe inn igjen i min tidligere rolle.

 

Profesjonell drift av forumprogramvaren (oppdateringer og retting av feilsituasjoner) har vært et tema internt og selv om jeg ikke har diskutert dette med Steinar på lenge tror jeg at det fremdeles kan være aktuelt.  Steinar får ta den beslutningen om muligheten dukker opp.  Så om noen vet om noen som kan drifte er tips velkomne.  Siden LRF ikke er kommersiell eller samfunnskritisk bør det ikke være noen krise om forumet er nede et par dager i forbindelse med vedlikehold eller feilretting.  Det er altså ingen voldsomme krav om oppetid  LRF har er supportavtale med IPB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at kjøp/salg fortsetter som før. Det har vært gull verdt for min del. Har kjøpt og solgt biler og deler i 25 år uten å oppleve noe svindel ved forumhandler. Krever alltid forskuddsbetaling eller oppgjør ved henting. Om det ikke er interessant blir det heller ingen handel. Hvis folk er skeptiske tilbyr jeg å oppgi referanser. Har alltid prøvd å oppgi alt jeg vet er feil på solgte biler og ting som bør tas tak, eller ting som ikke er ihht forskrifter, som f eks kufangere og avvikende dekkdimensjon (skriftlig vedlegg til kontrakt).

 

Må si den jeg har følt meg mest svindlet av, var en autorisert toyotaforhandler. Med Toyotas gode rykte var guarden for lav, og jeg sjekket ikke opp bra nok og leste ikke kontrakten bra nok. 

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor takk til Steinar. Og også stor takk til tidligere moderatorer.

 

Steinar har skapt et flott forum, og orker å holde på enda. De som har hjulpet som moderatorer har også bidratt masse.

 

Fantastisk dugnadsvirksomhet. Dugnad er nøkkelen for at alt frivillig arbeid i Norge holder liv i alle organisasjonene og aktivitetene vi har her i Norge. Og slikt bør det fortsatt være.

 

Da er det opp til oss andre å hjelpe til slik at det gode arbeidet fortsetter.

 

Og vi vanlige mennesker i det norske samfunn har verken anklagende eller dømmende myndighet Det er det andre funksjoner som har.. Men vi kan komme med tips, og da kan ikke tipsene ligge i åpne tråder. PM er tingen.

 

Jeg er sjelden på LR-treff, men jeg forsøker å besøke kaffetreffet i Vestby minst en gang i året. Prøver å kjøre til Rudskogen de gangene jeg har anledning, er tilhenger av kort reisevei.

 

Jeg handler litt her på forumet, sjelden jeg selger noe og det blir en del kjøp. Er godt fornøyd med dette, betaler gjerne delene før de ankommer. Er sikkert naiv på det området, men anser folkene på forumet som familie. Og vi lurer ikke hverandre, gjør vi vel? Og de som sender meg deler stoler på at jeg gjør opp for meg, mang en gang er deler kommet til meg der selger vil jeg skal vurdere hva jeg synes det er verdt før vi blir enige om pris. Helt fantastiske folk her på forumet.

 

Forumet er nyttig. Jeg bruker forumet når jeg skal finne ut noe, skaffe deler, og i den grad det er mulig prøver jeg å bidra med ting her inne. Forumet er stedet man får svar, facebook er stedet man får "likes". Det er min erfaring. Så derfor bruker jeg forumet, og jeg håper Steinar (og eventuelt andre) vil fortsette å vedlikeholde dette flotte forumet.

 

Godt nytt år forresten.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke skal/kan henge ut lurendreierne, så er det vel bedre å gi en tommel opp hvis man har kjøpt/solgt noe på forumet og handelen er blitt gjennomført ryddig av selger/kjøper?

 

Man kan avslutte en tråd med: "Jeg kjøpte felgene av xxx og har kun positive erfaringer med handelen"

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må det vel være lov som kjøper i ein salgstråd å skrive / vise med bilde  kva ein har fått/ikkje fått viss ein har ein ugrei følelse. Eg huske ein tråd der ein dåverande "kjendis" på LRF kjøpte eldre RRC, navnga denne og så oppdaga rusten på denne, rusten og opplevinga av avtalebrot vart behørig dokumentert og kjøpet heva (tilgi meg viss eg huske feil).  Ingen prostester frå moderatorer den gong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jschille skrev:

Og så må det vel være lov som kjøper i ein salgstråd å skrive / vise med bilde  kva ein har fått/ikkje fått viss ein har ein ugrei følelse. Eg huske ein tråd der ein dåverande "kjendis" på LRF kjøpte eldre RRC, navnga denne og så oppdaga rusten på denne, rusten og opplevinga av avtalebrot vart behørig dokumentert og kjøpet heva (tilgi meg viss eg huske feil).  Ingen prostester frå moderatorer den gong. 

 

Jeg synst det er litt ufint mot de som driver med lugubre handler. Det bør feies under teppet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TJA, det er vel ikke mindre ufint å forlange at ADMIN skal opptre som politi / detektiv og dommer i saker han i utgangspungtet ikke har noen befatning med ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, grunneieren skrev:

TJA, det er vel ikke mindre ufint å forlange at ADMIN skal opptre som politi / detektiv og dommer i saker han i utgangspungtet ikke har noen befatning med ? :o

 

Jeg har aldri bedt om det og jeg har sikkert ikke den beste løsningen heller, men kanskje en "good guys" tråd lignende den jeg foreslo over så kan man skrive både ris og ros kunne hjelpe. Et raskt søk der inne så kan kan kontakte vedkommende som skrev innlegget og gjøre seg opp en formening selv om en er usikker. Eneste en må holde strengt er formatet på tilbakemeldingen og hva den min/maks skal inneholde samt at det ikke skal være diskusjoner i tråden. Det kan være så enkelt som "Handlet XXX av XXX. Positiv (eller negativ) erfaring. Del som beskrevet". Det må da være såpass mange kloke hoder innpå her at vi kan finne en løsning på dette uten å feie d***en under teppet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ein "good guys" tråd blir veldig vanskeleg å moderere - og ingen problem å manipulere. Meiner fortsatt det er kurant og fullt lovlig å beskrive kva ein har fått i ein saelgstråd. Då er det jo lett for andre å scrolls oppover og sjå kven som selger og gjere seg opp si eiga meining om dette var greitt eller ikkje. Ofte handler det jo nettopp om dette - at forventingar ikkje vert møtt. Eg for min del med 3 RRC kjøp på nakken hadde jo ikkje følt meg lurt dersom ein RRC  var rusten uansett kva selger skreiv - men eg hadde jo ikkje kjøpt usett heller, og altså heller ikkje betalt for noko eg ikkje visste kva var for noko.  Syns tilbakemeldinger i salgstråd er superenkelt. Legge ein inn ekte namn i tråden også så er Google på plass og bevarer det for ettertida ... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, jschille skrev:

ein "good guys" tråd blir veldig vanskeleg å moderere - og ingen problem å manipulere. Meiner fortsatt det er kurant og fullt lovlig å beskrive kva ein har fått i ein saelgstråd. Då er det jo lett for andre å scrolls oppover og sjå kven som selger og gjere seg opp si eiga meining om dette var greitt eller ikkje. Ofte handler det jo nettopp om dette - at forventingar ikkje vert møtt. Eg for min del med 3 RRC kjøp på nakken hadde jo ikkje følt meg lurt dersom ein RRC  var rusten uansett kva selger skreiv - men eg hadde jo ikkje kjøpt usett heller, og altså heller ikkje betalt for noko eg ikkje visste kva var for noko.  Syns tilbakemeldinger i salgstråd er superenkelt. Legge ein inn ekte namn i tråden også så er Google på plass og bevarer det for ettertida ... :lol:

 

Men det er klin umulig å finne igjen om man går en stund tilbake. Å samle det i en tråd vil være mye mer oversiktlig samt at format krav vil gjøre at det ikke starter evige lange diskusjoner rundt det. Good guys tråden på tidssonen er et godt eksempel på at det ikke er noe problem å gjennomføre en slik tråd og det skaper ikke problem for moderatorene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...