Gå til innhold

Montert defa smart start - nå går ikke kupevifta. D2.


Oskarsaelid

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter mye om og men fikk jeg montert defa smartstarten og den fungerer sånn ca. Alt er koblet riktig (rød på batteri, svart på jord, hvit på X1, temp sensor og antenne) og fjernkontroll og bil får kontakt. Webastoen starter når jeg klikker på START NÅ men jeg får ikke til programmeringen helt enda... men det er ikke så viktig.

 

Nå er det to-tre dager siden jeg satt det inn men nå vil ikke vifta fungere. Den fungerte igår kveld. Defaen er programmert til å starte kun motorvarmeren da det ikke er koblet inn noe mer noe sted.

 

Alle sikringer angående vifta er i orden. Det er fullt med lys og funksjon i klimakontrolldisplayet osv, bare vifta som ikke går. Det blir også varmt i lufteristene i dashbordet men ingen luftstrøm. Mitt diagnoseverktøy Carsoft i930 har ikke noe feilsøkingsfunksjon på vifte eller varme.

Har også koblet fra styrestrømmen på X1 og prøvd på nytt men fortsatt ikke noe snurr i vifta... 

Hører innslaget fra reléet når går fra full guffe og ned til laveste igjen.

Det eneste jeg ikke har gjort er å sjekke om vifta har brent seg men spør her først.

 

Noen forslag?

 

Endret av Oskarsaelid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...