Gå til innhold

Piggfrie dekk std dimensjon


Alb

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sett etter gode piggfrie vinterdekk til Defender 90, men har ikke funnet annet enn Cooper Discoverer m+s piggdekket uten pigger. Ingen dedikerte piggfrie dekk.

Finnes det gode piggfrie dekk i 235/85-16? De skal på stålfelger og vil gjerne ha mest mulig original størrelse.

Takker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

265/75R16 blir likt som 235/85R16

275/70R16 blir 1% forskjell (mindre)

265/70R16 blir 4 % mindre.

 

Jeg kjører normalt på 255/85R16 BFG Mud Terrain (også nå om vinteren ), men nå som bilen min er den eneste vi har som er kjørbar i familien, så har jeg byttet til piggfrie vinterdekk i 265/70R16.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Brage skrev:

Jeg har dette dekket på Defender. Kjøpte Nokian LT2 på Discoen og Nexen på defenderen samtidig. Nexen er klart bedre enn Nokian på alle underlag.

Men piggfridekk er det egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte Toyo Observe GSi-5 i 265/75 til min 110. Cirka sama høgde som original. Marginalt breidare. Montert på 7' modular felg. Denne felgen har litt anna innpress (midten av felgen litt lengre ut), slik at det breidare dekket berre bygga ut og ikkje inn. Dermed sama svingradius, treng ikkje justera stoppare heller og dekka går akkurat innafor standard skjermbreddere.

 

Antakeleg treng ein litt breidare piggfrie dekk en pigga dekk for å få nok friksjon... 

Disse dekke funka veldig bra, er komfortable, har bra grep og er ikkje for breie for bilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BF Goodrich AT KO2 med ekstra seiping fungerer glimrende. Mye bedre enn forrige utgaven av dette dekket. Seipet Goodyear Wrangler Duratrac er også et dekk mange er fornøyde med. Dette er helårsdekk (ja, jeg vet at Lafterolf legger inn protest ☺). Nokian Hakka piggfritt sitter bedre på is. Går greit med 275 mm dekk, men det blir en del søl på sidene om man ikke modifiserer skjermbredderne. Cooper Discoverer uten pigg har jeg dårlig erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...