Gå til innhold

romjulstreff 2. juledag Elvedalen 2017


jope

Anbefalte innlegg

Hei

 

Også i år vil det blir romjulstreff i Elvedalen. Dette vil som tradisjonen tilsier bli 2. juledag. 26.12.2017. 

 

Porten åpner litt før 11, grillene vil være varme.

 

Vi ønsker alle velkommen til den tradisjonelle 2. juledag feiringen.. I følge yr skal det ikke være så kaldt som det normalt har blitt, men mer en normal vinterdag. 

 

snømengden i Elvedalen ligger på 25-40 cm. 

 

 

Fint om dere gir et lite hint dere som vet dere skal komme :)

 

velkommen skal dere alle være og i mellomtiden ønskes alle en god jul 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvedalen leverte, er usikker om de 20-40cm, som brått ga undertegnede frosne nøtter ( labba i snøen med snø oppunder... ) er  grunn for reklamasjon.

 

Uansett, takk for et KJEMPEHYGGELIG treff, superduperhyggelig som vanlig. Etter å ha sitti fast nok i skauen, var det klart for den sedvanlige "pølse, kaffe og juge som pokker " seansen, som vanlig det også !..

 

Fler nye som iaf jeg aldri har møtt før, og det var jo gøy ! Vi sees brått igjen. Takk til JOPE som gjennomførte !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvedalen hadde også som så mange andre steder i landet fått sin dose snø, et sted mellom 25-40cm vil jeg tro det hadde kommet siden igår. 

Som de fleste fikk erfare ble det en blytung første etappe. 

Etter lunsj og når vi kjørte rundt der ca. 15.30 så hadde snø forholdene forandret seg litt og det var mulighet til å få litt feste. 

Alt I alt en hyggelig dag med litt utfordringer. 

Mange hadde tatt turen selv om været ikke var helt tipp topp. 

Ønsker alle hjertelig velkommen igjen ved neste anledning og inntil det fortsatt god jul og godt  nyttår.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2017 den 18.52, Erik Iversen skrev:

Takk for hyggelig treff og flott hjelp hele dagen. Discovery Sporten kom seg såvidt ned fra veien og til parkeringsplassen. Opp igjen for egen maskin var bare å glemme. Classic'n hadde nok vært mer egna :)

Sleit du på grunn av for mye plast, lav høyde, veidekk eller for dårlig 4-hjuls trekk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kristian Kvart skrev:

Sleit du på grunn av for mye plast, lav høyde, veidekk eller for dårlig 4-hjuls trekk ?

 

Litt av alt kanskje.....? :P

Nei, hadde jeg hatt høyden hadde det gått greit tror jeg. 40 cm nysnø og ubrøyta vei var ikke lett. Defenderne hadde lagd spor ned fra veien. Men DS'n er mye lavere oppunder en defenderakslingene, (kun litt høyere enn diffen) så jeg fløt oppå snøen med lite styring. Det er jo så mye plast under bilen som lager et fint akebrett når hjulene ikke når nedi...

I nedoverbakken hadde jeg grep nok, men når det flata ut måtte jeg rygge og ta fart. Motbakker var bare å glemme... 

Egentlig imponert over snøprogrammet. Kunne holde nesten fullgass og gire selv mellom 1. og 2. gir. Så gjorde bilen resten :) 

Etter mye graving på parkeringsplassen hang jeg i tau bak Defender'n til Øyvind opp igjen. Kjørte stort sett for egen maskin da vi kom opp i fart, men ved et par kritiske partier var det 130'n som gjorde jobben! 

Stor takk! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Erik Iversen skrev:

 

Litt av alt kanskje.....? :P

Nei, hadde jeg hatt høyden hadde det gått greit tror jeg. 40 cm nysnø og ubrøyta vei var ikke lett. Defenderne hadde lagd spor ned fra veien. Men DS'n er mye lavere oppunder en defenderakslingene, (kun litt høyere enn diffen) så jeg fløt oppå snøen med lite styring. Det er jo så mye plast under bilen som lager et fint akebrett når hjulene ikke når nedi...

I nedoverbakken hadde jeg grep nok, men når det flata ut måtte jeg rygge og ta fart. Motbakker var bare å glemme... 

Egentlig imponert over snøprogrammet. Kunne holde nesten fullgass og gire selv mellom 1. og 2. gir. Så gjorde bilen resten :) 

Etter mye graving på parkeringsplassen hang jeg i tau bak Defender'n til Øyvind opp igjen. Kjørte stort sett for egen maskin da vi kom opp i fart, men ved et par kritiske partier var det 130'n som gjorde jobben! 

Stor takk! ^_^

Oi, ja 40 cm nysnø begynner jo å bli småvrient for defendere også. Hadde egentlig vært litt morro å visst hvor kapabel DS’en egentlig er utenfor veien ..? Men så var det det å ta den utenfor da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...