Gå til innhold

Forsikring utenfor Europa.


Helge Skou Dale

Anbefalte innlegg

Når man forsikrer bilen sin så gjelder den i Europa. Og de jeg har vært i kontakt med tilbyr heller ikke forsikring utenfor Europa. 
Noen som har erfaring med forsikring utenfor Europa? Må man kjøpe i landet man besøker? Noen som vet hvilke selskaper som tilbyr dette? 
Folk kjører jo ekspedisjon overalt. Og de er vel forsikret? 
Tenker på USA f.eks. 
Og land i Sentral-Asia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke sånn helt uten videre.

Hva selskap benytter du ?

Gjensidige hadde iaf ingen problemer med å forsikre bilen, så den var gyldig i hele verden sist  det var et tema. Unntak kunne forekomme, å forsikre en RangeRover 2017 modell for dagligbruk i Mogadishu skjønner jeg godt at ingen vil gjøre...


Les mer HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I fleire land kan du kjøpa (ansvars-)forsikring ved grensepassering. Funkar m.a. i Marokko (eige erfaring). Finnast også meklare eller forsikringsagenter som fiksar forsikring i andre land. Trur det finnast eit forsikringsselskap i Rotterdam. Har også funne denne (ingen erfaring): www.tourinsure.de/en/home

 

Disse er store på frakt av køyrety øver heile verda og burde ha forsikring eller kan henvisa vidare: https://www.seabridge-tours.de/html/verschiffung.php?language=english

 

Kvar skal du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 18.12.2017 den 14.42, Helge Skou Dale skrev:

Når man forsikrer bilen sin så gjelder den i Europa. Og de jeg har vært i kontakt med tilbyr heller ikke forsikring utenfor Europa. 
Noen som har erfaring med forsikring utenfor Europa? Må man kjøpe i landet man besøker? Noen som vet hvilke selskaper som tilbyr dette? 
Folk kjører jo ekspedisjon overalt. Og de er vel forsikret? 
Tenker på USA f.eks. 
Og land i Sentral-Asia. 

 

På 18.12.2017 den 16.43, JokerS30 skrev:

Sjekket med Gjensidige nå, og de bekrefter det du sier. Dette er helt ny informasjon for meg. 

Jeg sjekker etpar kontakter og kommer tilbake. For dette lar seg garantert løse på noe vis.

 

Fant dere ut av noe her?

 

Er det evt. noen som har erfaring med et forsikringsselskap som kan forsikre utenfor Europa, som f.eks. Sentral-Asia? 

 

Sjekket min forsikring hos Gjensidige, og den gjaldt kun for Europa, Israel og Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...