ega Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Hei Jeg finner veldig lite på skifte av "rear toe link" / stabstag bak til disco3, 2006. Det eneste jeg har funnet er dette: Removal 1 . Raise and support the vehicle. WARNING: Do not work on or under a vehicle supported only by a jack. Always support the vehicle on safety stands. 2 . Remove the wheel and tire. 3 . Disconnect the toe link. Remove the bolt. 4 . Remove the toe link. Remove and discard the nut. Installation 1 . Install the toe link. Install a new nut and lightly tighten. 2 . Connect the toe link. CAUTION: Do not use a bolt that has been installed more than 5 times. Check the bolt head for centre punch marks. A bolt head with 4 centre punch marks indicates the bolt has been installed 5 times and must be replaced. Tighten the bolt to 175 Nm (129 lb.ft). Mark the bolt head with a centre punch, to indicate the number of times it has been used. 3 . Set the gap, between the underside of the toe link rubber boot and the integrated body frame bracket, to 12 mm (0.473 in). Tighten the toe link inner ball joint retaining nut to 133 Nm (98 lb.ft) Er det så enkelt som dette? Tenkte jeg kunne justere lengden på nye stabstag etter gammelt stabstag. Men bør vel inn på en firehjulskontroll? Må bytte for å få EU godkjennelsen i boks. I tillegg til å vise de chassisnummeret. (Droppet å lete etter chassienr. siden jeg allerede hadde en 2'er feil på bakre stabstag). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Bortsett fra at det muligens er rustet fast er det så enkelt ja. 4hjuls kontroll bør tas. Noen steder krever de papirer på det etter skifte av hjulstillingsdeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 18. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2017 16 minutter siden, Hanslr skrev: Bortsett fra at det muligens er rustet fast er det så enkelt ja. 4hjuls kontroll bør tas. Noen steder krever de papirer på det etter skifte av hjulstillingsdeler. Takker. Satser på at det går greit å løsne. Har gjennomført lanolin understellsbehandling for andre gang nå. Så krysser fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CGLR4 Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Det er en skrue ute på spindelen og en mutter inne ved diffen, hvis du har store felger så trenger du ikke ta av hjulet engang. Justèr det nye etter det gamle, men du må ha firehjulskontroll. Chassinr finner du i ramma på h. side bak forhjulet. Og du bør ikke kalle det stabstag, blir fort forvirrelser av sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 18. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, CGLR4 skrev: Det er en skrue ute på spindelen og en mutter inne ved diffen, hvis du har store felger så trenger du ikke ta av hjulet engang. Justèr det nye etter det gamle, men du må ha firehjulskontroll. Chassinr finner du i ramma på h. side bak forhjulet. Og du bør ikke kalle det stabstag, blir fort forvirrelser av sånt. Takker. Funnet chassienr og gjort det klart for re-kontrollen. Beklager stabstag referansen. Har vært rimelig frustrert når jeg har leitet etter nye deler og info om toe link. Dessverre klarer jeg ikke å fjerne stabstag fra Orginale innlegget mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Da var de byttet. Gikk mye greiere enn antatt. Fått et lite strøk med Lanolin olje, som resten av understellet. Da mangler bare 4hjulskontroll. Slapp å ta av hjula Ferdig justert og klar til montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.