Gå til innhold

Rear toe link / bakre stabstag disco3, LR3 2006


ega

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg finner veldig lite på skifte av "rear toe link" / stabstag bak til disco3, 2006. 

Det eneste jeg har funnet er dette:  

Removal

1 . Raise and support the vehicle.

   WARNING: Do not work on or under a vehicle supported only by a jack. Always support the 

vehicle on safety stands.   

2 .  Remove the wheel and tire. 

3 . Disconnect the toe link. Remove the bolt.

4 .  Remove the toe link. 

Remove and discard the nut.

Installation

1 . Install the toe link. 

  Install a new nut and lightly tighten.

2 . Connect the toe link.

   CAUTION: Do not use a bolt that has been installed more than 5 times. Check the bolt head for 

centre punch marks. A bolt head with 4 centre punch marks indicates the bolt has been installed 
times and must be replaced.

Tighten the bolt to 175 Nm (129 lb.ft).  

Mark the bolt head with a centre punch, to indicate the number of times it has been used.

3 . Set the gap, between the underside of the toe link rubber boot and the integrated body frame 
bracket, to 12 mm (0.473 in).   

Tighten the toe link inner ball joint retaining nut to 133 Nm (98 lb.ft)

 

Er det så enkelt som dette?

Tenkte jeg kunne justere lengden på nye stabstag etter gammelt stabstag. Men bør vel inn på en firehjulskontroll?

Må bytte for å få EU godkjennelsen i boks. I tillegg til å vise de chassisnummeret. (Droppet å lete etter chassienr. siden jeg allerede hadde en 2'er feil på bakre stabstag).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hanslr skrev:

Bortsett fra at det muligens er rustet fast er det så enkelt ja. 

 

4hjuls kontroll bør tas. Noen steder krever de papirer på det etter skifte av hjulstillingsdeler.

Takker. Satser på at det går greit å løsne. Har gjennomført lanolin understellsbehandling for andre gang nå. Så krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skrue ute på spindelen og en mutter inne ved diffen, hvis du har store felger så trenger du ikke ta av hjulet engang.

Justèr det nye etter det gamle, men du må ha firehjulskontroll. Chassinr finner du i ramma på h. side bak forhjulet.

 

Og du bør ikke kalle det stabstag, blir fort forvirrelser av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CGLR4 skrev:

Det er en skrue ute på spindelen og en mutter inne ved diffen, hvis du har store felger så trenger du ikke ta av hjulet engang.

Justèr det nye etter det gamle, men du må ha firehjulskontroll. Chassinr finner du i ramma på h. side bak forhjulet.

 

Og du bør ikke kalle det stabstag, blir fort forvirrelser av sånt.

Takker. Funnet chassienr og gjort det klart for re-kontrollen. 
Beklager stabstag referansen. Har vært rimelig frustrert når jeg har leitet etter nye deler og info om toe link. Dessverre klarer jeg ikke å fjerne stabstag fra Orginale innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de byttet. Gikk mye greiere enn antatt. Fått et lite strøk med Lanolin olje, som resten av understellet.

Da mangler bare 4hjulskontroll.

IMG_5461.JPG

 

Slapp å ta av hjula:D

IMG_5456.JPG

 

Ferdig justert og klar til montering. 

fullsizeoutput_5fda.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...