Gå til innhold

D2 kjøleveske nivå 2 cm for lavt


leiohel

Anbefalte innlegg

Etter bytte av kjøleveske så får jeg ikke nivået opp til cold level streken på ekspansjon tanken. Ligger ca 2 cm under merket, når den er kald. Jeg har luftet og kjørt og luftet på lufteskrue. Kommer bare veske når jeg løsner på lufteskrue. Webasto er brukt og det er godt med varme i kabinen.

Har fylt opp til streken, men ender etter litt kjøring for lavt.

 

noen gode tips? 

 

Mvh

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel kjølevæskens første lov basert på at enten forsvinner væska, eller så er det luft noe sted.

Å fylle væske på et væskespeil  som synker ned, uten at det hverken lekker eller fortrenger luft, er faktisk teknisk umulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette veldig kjent materie på td5 at nivået ligger stabilt litt under streken. Har vært slik på mine hvertfall. Så heller man på får å komme opp de siste centimetrene men så forsvinner det bare og ligger stabilt noen centi under streken. Jeg ville tatt dette med knusende ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen TD5 liker å ha nivået 2 cm under.

Andre ligger greit på streken.

 

Men trykktesting av kjølesystem hver service eller ved mistanke er lurt.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...