Gå til innhold

Rocky motor i seriebil


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Thoma_s skrev:

Jeg hadde en 88 med Daihatsu diesel.

 

 

Er ikke så mye fokus pokus.

 

Den må ha pluss på en magnet ventil på pumpa for å starte.

 

Og den må fjernes for å stoppe.

 

Gløding kjørte jeg manuelt.

 

Det samme med start.

 

 

Mest for å "lokke" oppmerksomhet spørsmålet 

 

Har ordnet glødingen, start og diesel pumpe 

 

Mangler temp føler og hvordan dynamo skal kobles? Har du noe hjelp der? 

Vi kan ta resten på PM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rocky motor er en av de beste gamle tdi motora du kan putte i en serie bil har selv kjørt en slik i 2 år som bruksbil 0 problemer  meget solid motor  vis du tenker på den blå får du bra for en efi og aut som alt er nytt i + at det sitter frihjuls nav foran men dem må  ikke brukes vis du kjører med alt fra rrc motor og gier fordelings kassa er ikke bygd for 2 wd drive ikke glem det men med rocky er det bare en fordel ei god helg ut med v8 og resten + ei god helg+ei helg  inn med rocky komplett motor og gier +fordeler kasse det dyreste blir å lage mellom aksler men det lar seg gjøre kjør på lykke til jeg erivertfall kjempe posetiv hadde je itte vært kropps skada skulle je gjerne bistådt +ei kone som er nyåpertert må je være hus far noen uker smil og vær bli da fikser du det meste reis og by på den blå sikker på du reiser der fra med smil så stort som toten er ei bygd mitt i væla god helg:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Hvor mange kontakter på dynamoen og hva er de merket med?

Tempføler hadde jeg koblet rett på LR instumentet og sett om det ble nogenlunde riktig.

4, N, E, F og den siste er ikke merka

 

Men nå lader den, fikk kobla det:) 

 

Da gjenstår kun temp føler. 

 

Sitter en liten klatt på torpedoen, en ledning går til temp måler, så går det en fra temp måler og forran til der temp føler sitter. Men på Rocky har denne føleren 2 punkter?

De 3 siste punktene er ikke koblet på "voltager stabiliser". Legger ved noen bilder. 

 

føleren på rocky motoren ser noe slik ut: 2 små "pinner"

 

Klatten på torpedoen som jeg trur heter voltage stabiliser på engelsk ser slik ut. 4 punkter, en av de går til temp måler.  

 

Noen som vet hvordan jeg skal koble dette? 

auto7-air-temperature-sensor.jpg

s-l225.jpg

25394055_1525488010905988_1355317151_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kobling av spenningsregulator bør du lete på forumet.

Har vært oppe flere ganger.

 

Hør på Lafterolf vedr føler.

Stikker på en slik føler er ofte jord i en og opp til instrument i den andre.

Men noen har dobbeltfunksjon også og da gjelder ikke ovennevnte kobling.

Men du får måle litt så får du løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ganske komplett dokumentasjon på Daihatsu Rocky, på papir i to ringpermer. Jeg har ikke tenkt å gi de bort, men det finnes jo kopimaskiner og slikt......

Ta gjerne kontakt om du ønsker å skanne/kopiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Håkon skrev:

Hei,

Jeg har ganske komplett dokumentasjon på Daihatsu Rocky, på papir i to ringpermer. Jeg har ikke tenkt å gi de bort, men det finnes jo kopimaskiner og slikt......

Ta gjerne kontakt om du ønsker å skanne/kopiere.

Ja takk 

Har du mulighet? 

Ta resten på e-post? 

landrovermikal@gmail.com 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, austbø109 skrev:

Kjøpte eit påbegynt s2 prosjekt med rockymotor, får du plass til turboen med orginal styresnekka?

Bygd om til servo. 

Ikke kappa i. Trur rattstammen var fra D2 hvis jeg ikke husker helt feil fra hva ham sa. 

Også er det noe Defender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nja, litt mindre engelsk og litt mer brukbart i hverdagen bygd av en bil som allerede er klar for omfattende jobb? Kunne gjerne tenkt meg å prøve å flytte motor, gir og akslinger fra en kort pajero over på seriebil. Har målt litt med målebånd og øyemål og ttor det går...

 

Men fy og skam om noen ødelegger en bra orginalbil med sånt , det er utilgivelig. 

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke IFS på en Land Rover?

 

Eller kanskje en aksling fra Rocky o.l. framme og Pajero bak?

 

(Avsporing : jeg har lyst å sette valp akslinger på en 88. lav utveksling, mulighet for sperrer og skivebrems. De har tilnærmet lik bredde 1330mm)

 

 

2.5 TD til Mitsu er en kjekk sak. Har kjørt mange mil med en slik.

Synd med all rusta i det som var rundt motoren. Ramme og karosseri og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha med volvo transfer? De går vel motsatt vei enn LR. 

 

Hadde tilbud i sommer om komplett drivlinje fra en valp. Takket nei, men det hadde kanskje vært en grei ombygging... 

Endret av Land Rover for alle penga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Thoma_s skrev:

(Avsporing : jeg har lyst å sette valp akslinger på en 88. lav utveksling, mulighet for sperrer og skivebrems. De har tilnærmet lik bredde 1330mm)

 

 

Dana 44 med CV ledd i framaksling frå Volvo Valp?

Då fungerer det med Defender/Discovery fordelingskasse og kontinuerleg firehjulstrekk også.

 

Edit, hvis då rotasjonsretning er riktig...

Endret av Himat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...