Land Rover for alle penga Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Er det noen her som har kobla elektrisk på en Rocky motor? Og vet litt om det? Evt et koblingsskjema? Takker for svar Mvh Mikal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thoma_s Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Jeg hadde en 88 med Daihatsu diesel. Er ikke så mye fokus pokus. Den må ha pluss på en magnet ventil på pumpa for å starte. Og den må fjernes for å stoppe. Gløding kjørte jeg manuelt. Det samme med start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 6 minutter siden, Thoma_s skrev: Jeg hadde en 88 med Daihatsu diesel. Er ikke så mye fokus pokus. Den må ha pluss på en magnet ventil på pumpa for å starte. Og den må fjernes for å stoppe. Gløding kjørte jeg manuelt. Det samme med start. Mest for å "lokke" oppmerksomhet spørsmålet Har ordnet glødingen, start og diesel pumpe Mangler temp føler og hvordan dynamo skal kobles? Har du noe hjelp der? Vi kan ta resten på PM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 rocky motor er en av de beste gamle tdi motora du kan putte i en serie bil har selv kjørt en slik i 2 år som bruksbil 0 problemer meget solid motor vis du tenker på den blå får du bra for en efi og aut som alt er nytt i + at det sitter frihjuls nav foran men dem må ikke brukes vis du kjører med alt fra rrc motor og gier fordelings kassa er ikke bygd for 2 wd drive ikke glem det men med rocky er det bare en fordel ei god helg ut med v8 og resten + ei god helg+ei helg inn med rocky komplett motor og gier +fordeler kasse det dyreste blir å lage mellom aksler men det lar seg gjøre kjør på lykke til jeg erivertfall kjempe posetiv hadde je itte vært kropps skada skulle je gjerne bistådt +ei kone som er nyåpertert må je være hus far noen uker smil og vær bli da fikser du det meste reis og by på den blå sikker på du reiser der fra med smil så stort som toten er ei bygd mitt i væla god helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Hvor mange kontakter på dynamoen og hva er de merket med? Tempføler hadde jeg koblet rett på LR instumentet og sett om det ble nogenlunde riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 17. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, gautes skrev: Hvor mange kontakter på dynamoen og hva er de merket med? Tempføler hadde jeg koblet rett på LR instumentet og sett om det ble nogenlunde riktig. 4, N, E, F og den siste er ikke merka Men nå lader den, fikk kobla det Da gjenstår kun temp føler. Sitter en liten klatt på torpedoen, en ledning går til temp måler, så går det en fra temp måler og forran til der temp føler sitter. Men på Rocky har denne føleren 2 punkter? De 3 siste punktene er ikke koblet på "voltager stabiliser". Legger ved noen bilder. føleren på rocky motoren ser noe slik ut: 2 små "pinner" Klatten på torpedoen som jeg trur heter voltage stabiliser på engelsk ser slik ut. 4 punkter, en av de går til temp måler. Noen som vet hvordan jeg skal koble dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Ingen som har noen innslag om kobling av temp føler? Hvis noen har gjort noe lignende og kan forklare detaljert, betaler jeg gjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Har du mulighet til å få brukt føleren fra landrover er det best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 For kobling av spenningsregulator bør du lete på forumet. Har vært oppe flere ganger. Hør på Lafterolf vedr føler. Stikker på en slik føler er ofte jord i en og opp til instrument i den andre. Men noen har dobbeltfunksjon også og da gjelder ikke ovennevnte kobling. Men du får måle litt så får du løsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkon Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hei, Jeg har ganske komplett dokumentasjon på Daihatsu Rocky, på papir i to ringpermer. Jeg har ikke tenkt å gi de bort, men det finnes jo kopimaskiner og slikt...... Ta gjerne kontakt om du ønsker å skanne/kopiere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, Håkon skrev: Hei, Jeg har ganske komplett dokumentasjon på Daihatsu Rocky, på papir i to ringpermer. Jeg har ikke tenkt å gi de bort, men det finnes jo kopimaskiner og slikt...... Ta gjerne kontakt om du ønsker å skanne/kopiere. Ja takk Har du mulighet? Ta resten på e-post? landrovermikal@gmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Kjøpte eit påbegynt s2 prosjekt med rockymotor, får du plass til turboen med orginal styresnekka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 7 timer siden, austbø109 skrev: Kjøpte eit påbegynt s2 prosjekt med rockymotor, får du plass til turboen med orginal styresnekka? Bygd om til servo. Ikke kappa i. Trur rattstammen var fra D2 hvis jeg ikke husker helt feil fra hva ham sa. Også er det noe Defender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Series3 109D Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Motivasjon: Vil gjør seriebil great again. Montert servostyring og japansk DI-motor med turbo. Om dette, og bruk av Kina-produsert skrap, fortsetter er det slutten for seriebiler. Endret 12. februar 2018 av Series3 109D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Nja, litt mindre engelsk og litt mer brukbart i hverdagen bygd av en bil som allerede er klar for omfattende jobb? Kunne gjerne tenkt meg å prøve å flytte motor, gir og akslinger fra en kort pajero over på seriebil. Har målt litt med målebånd og øyemål og ttor det går... Men fy og skam om noen ødelegger en bra orginalbil med sånt , det er utilgivelig. Endret 12. februar 2018 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thoma_s Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Skal du bruke IFS på en Land Rover? Eller kanskje en aksling fra Rocky o.l. framme og Pajero bak? (Avsporing : jeg har lyst å sette valp akslinger på en 88. lav utveksling, mulighet for sperrer og skivebrems. De har tilnærmet lik bredde 1330mm) 2.5 TD til Mitsu er en kjekk sak. Har kjørt mange mil med en slik. Synd med all rusta i det som var rundt motoren. Ramme og karosseri og slikt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Er ikke Valpakslinger smalere enn seriebilen? Jeg vurderte sånne akslinger for noen år siden men fant ut at de ble for smale. Om de har samme bredde er det solide akslinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Da må du ha med volvo transfer? De går vel motsatt vei enn LR. Hadde tilbud i sommer om komplett drivlinje fra en valp. Takket nei, men det hadde kanskje vært en grei ombygging... Endret 12. februar 2018 av Land Rover for alle penga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Gjør de det? Det sjekket jeg aldri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himat Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) 25 minutter siden, Thoma_s skrev: (Avsporing : jeg har lyst å sette valp akslinger på en 88. lav utveksling, mulighet for sperrer og skivebrems. De har tilnærmet lik bredde 1330mm) Dana 44 med CV ledd i framaksling frå Volvo Valp? Då fungerer det med Defender/Discovery fordelingskasse og kontinuerleg firehjulstrekk også. Edit, hvis då rotasjonsretning er riktig... Endret 12. februar 2018 av Himat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Ikke sikker. Men trur det. Samme med Gelenderwagon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.