Gå til innhold

Flipp-front på seriebil


siglis

Anbefalte innlegg

God fræddas efta;

 

Sitter og koser meg på Finn og ser at det er en Ex-mil med flipp-front til salgs i Ski. Tanken er ufornektlig forlokkende da det vil gjøre påkrevet vedlikehold i maskinrommet betraktelig enklere. Spørsmålet er derfor om det er noen her som har gjort det og om de har noen "oppskrift" på det?

 

Og, hva vil de si på PKK? Burde vel være greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke godkjent på PV og Duett og Mini i mine guttedager.

Og det var ikke barebare å få til noe pent,praktisk og holdbart.

Noen av byggene krevde to mann for å sjekke olje/vann osv.

Jeg husker godt en PV med trinser og tau,senere wire, for at en person kunne dra fronten fremover og så løfte i bakkant!!

 

Ved hel/flerdagsjobbing under pansere pleide jeg å sette på dekkløse felger foran eller

treklosser under akselen for å fåminimal klaring mellom bremseskjold og gulv.

Da ble det mye bedre for meg å jobbe.

Husk å fjerne eller feste panser godt. Det blir selvlukkende pga senket front og gir gode kuler i bakhodet.

 

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er slik at du kan ta pansret vanlig opp så to muligheter og vis noen lurer på å kjøpen kan je si at alt i motor gier og bremser +parabol fjærer er kunn kjørt 100mil apselutt et meget bra kjøp rrc servo profft bygd teknisk  noe å tenke på ikke la tvilere som fins der ute som sier dette er noe dritt slik spredning av drittpratt er je lei god jul fra Svalbard alias pedro:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det var ment som noe negativt her Svalbard (Reidar). Legger ut bilde fra annonsen. Ser egentlig ut til at den henger greit? 

 

Og Gaute; kuler i bakhue får vi jo også når vi drikker vann så det er jo ikke noe nytt :-)

 

Flippfront.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, siglis skrev:

Jeg tror ikke det var ment som noe negativt her Svalbard (Reidar). Legger ut bilde fra annonsen. Ser egentlig ut til at den henger greit? 

 

Og Gaute; kuler i bakhue får vi jo også når vi drikker vann så det er jo ikke noe nytt :-), Dasslokket har en tendens til å ramle ned....

 

Flippfront.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei slapp av det var ikke ment til dei men den ble rakka ned på første gang den sto til salgs av folk som ikke trenger å kjøre land rover å det syns je for leit vær posetiv og glad det har alle godt av god jul til dei og dine fra de dype skoger på toten talas ratt en gang vi veit mvh reidar:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din?var ikke nevnt eller tenkt på i det hele tatt,Svalbard.

Mulig jeg har sett den bilen før,men glemt var den nå.

Så smil og vær glad for at du har/hatt en slik løsning og med flott motor.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snekke fra RR på denne Svalbard? Om jeg får tid og mulighet skal jeg kontakte eieren og spørre om å få komme ut og ta noen bilder. Er bare en liten svipp herfra. Må jo være det ultimate motoroppsettet på denne med V8. Noen som vet hvordan V8 og miltær kasse funker? Bør det da en sivil kasse inn? Det bør det vel strengt tatt uansett om jeg skal få benytta PTO'n som ligger og slenger.

 

Jeg kan ikke huske sist denne lå ute for salg, men det sier vel mer om meg.....:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ha 8 biler ureg som je har som andre har bilder på veggen ser ikke noe galt i det Rolf så har jeg 6 som reg som je bruker og den serie bilen du  lurer  på hvorfor jeg ikke rega  kjøpte den til en venn som ikke er helt iform  derfor salg   det eneste som jeg kan si er litt trist er at den har stådt rolig nå i 2, 3 år fortsatt god jul og vær posetiv og snill mot hverandre ,Reis ut å se pån du tan med dei hjem og kos dei det må jo være den opptimale julegave da alt ommbygging er ferdig må bare se overn litt og tan med dei dusjen så blir dere perlevenner den trenger :wub:og en god eier:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en rammebil burde flipfront være uproblematisk. Karosseriet har jo i teorien ikke noe bærende funksjon.

Er jobben fornuftig utført tror jeg dette er en ikke sak

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRA ENIG MED DEI JE ,NÅ HAR JE DRIVI MED 2" SUBARUER VET + MINE EGNE RRCER  sliten gammel mann blitt ,så nå tar je meg en toten karsk uten sukker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det er bedre muligheter nå enn før.

Miniene hadde frontrammer så støttestag fra fjærtopper og frem på rammehjørnet var anbefalt fra øya.

Volvoene hadde rammer hele veien så vidt jeg husker.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET eneste som må gjøres førn brukes er at det er både 24v+12 dynamo så fjern 24v og gå overn litt all jobben som er gjort er gjort meget bra av sjø kaptein i forsvaret men som sagt den trenger litt kjærlighet men det er det vi gjir våre biler fra køløya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lafterolf skrev:

Skjermene bidrar til å støtte torpedoveggen. Jeg ville skrudd fast skjermene og konsentrert meg om å få resten godkjent.

Er enig med Rolf. 

Hele fronten må stives veldig opp med slik front, ellers blir det veldig slarkete. 

 

Skjermene er originalt skrudd godt fast i torpedo veggen, samt i ramma med en skrue 

Samt skjørtene under dørene. Dette holder det stivt. 

Ved flipp front må skjermer  og front stives veldig opp. 

 

Koster mer enn det smaker. Tenker jeg. 

Hvis det er mye feil med bilen ville jeg skrudd av hele fronten, gjort bilen kjørbar. Så skrudd det sammen igjen. Seriebiler detter ikke fra hverandre bare du ser på de. Så bare og åpne pansret er mer enn nok for vanlig TLC, mener jeg. Jeg synes skjermene er svært praktiske og legge ting på og mens jeg skrur. 

 

Ville drøftet dette Godt før jeg begynte.

 

Ellers ser det veldig tøft ut;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok men la flipfront være der den er og bruk panser her er  det begge muligheter smart syns je god helg fra Svalbards furtebu fult med rrcer og da er je blid og snill mot alle vis dom oppfører seg bra  je har  vært marinejeger en gang for:huh:  mangggggge år tilbake he he så det går gali somvi si på toten visen blir pressa opp i et gjørne  :rolleyes: men er nok en av ti av totens gladeste personer der er også rossing som nesten er nabo med meg  koselig kar ,,men er det en kar je virkelig er takknemlig av så ern roar bare syn vi bor så langt fra hverandre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god jul til dere alle har forresten fem serie biler alle spesbygd og godkj men har valgt å dom bortgjemt for å kose meg med en titt iblant bare kona som veit hvor dom står itte en gang gutta mine :rolleyes:syns det er helt greit da får dom seg en overaskelse når aska ettern Reidar er strød over Adventfjorden der je kommer fra slutt her  så slipper je å ta turen på museum og se på kjedelige kunstverk god jul til alle sure og blie og litt mer bli landrover folk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jschille skrev:

Siglis - trur Ian Bell i Arna hadde dette på sin 109 - det var kanskje den Svalbard kjøpte ?  Ian går det vel an å snakke med om korleis osv. 

Hei;

 

Det er sant ja. Dette er nok ikke gamle bilen til Ian for den var mer modifisert mener jeg. Satt vel også en 4.6 i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...