Gå til innhold

Ikke strøm i tilhenger kontakt høyre bak


Maddox

Anbefalte innlegg

Hei. Har en -01 Defender 110 som har fått en 2 feil på lys hengerkontakt. Skiftet hele greia men får ikke strøm i rød/orange kabel for baklys. Lyset virker på bilen men ikke henger. Ledningen det gjelder har fått en skade etter ramma, så den har sikkert kortsluttet. Finner ingen spesifikke sikringer i instruksjonsbok eller sikringsoversikt. Har sjekket alle sikringer og de virker hele. Kobler ECU ut kurser ved kortslutning? Kan en da evnt resette så en får igjen strøm der?  Ny EU innen 31 des. Litt desperat. :-) Kan en laske over så begge baklysene bruker samme tilførsel?

 

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kriseløsning er å laske over i kontakten.

Men dette kan medføre andre problemer senere.

Du får følge kabel med manglende strøm frem til der den er skjøtet innpå.

Ofte feil i kontakten der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lafterolf. Jeg har løsnet kontakta og målt direkte inn i den og har heller ikke spenning der. Ledningen har vært borti jord og min tanke er at en sikring har gått eller at signalet fra hovedbaklys er borte... Lampen på bilen virker. Instruksjonsboka sier ikke om det er noen sikring på lyset bak. Jeg har sikringsboks med 20 sikringer under dashboard. Boka for 1999/2002MY viser 30 sikringer og et annet utvalg av muligheter.

Går den rødoransje ledningen innom ecu eller er det en mekanisk forbindelse til signalgiver?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer to ledningsklynger ut av ei tjukk pølse forfra ut av ramma. Har ikke lys i hverken baklys eller henger nå for baklyset var koblet på en dårlig måte med ny ledning. Må kanskje strekke nye ledninger fra ei kontakt mellom varmeapparat og skjerm. Der er det ihvertfall strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alt i orden. Spenningsfall pga et eller annet. La opp to nye ledninger fra stikken framme. Lys ok. Lei av å skru ute i kulda så jeg får se over til vårs.  Nå er jeg ihvertfall nærmere PKK godkjenning. Mangler "bare" å få slukket abs og tc lampene. Er det alvorlig så kan jeg bli billaus etter nyttår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...