Gå til innhold

Hvor langt går DII?


*LandRover88*

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Etter noen år uten LR, sitter jeg og vurderer DII igjen. Hadde tidligere en 2001, som jeg likte meget godt. Likte ikke dieselforbruket da jeg pendlet 8 mil om dagen :)

Nå bor jeg 5 minutt fra jobb. Og har blitt tilbudt en facelift DII. Hvor langt går disse? Denne er stellt meget godt med. Oljeskift hver 10000km(Premium olje) og gir har vært flushet 2 ganger. Siste gang gav verkstedet beskjed om at flush ikke var nødvendig fordi girkassa var 100% ok. Ble oljeskift på kasse istede.

Det er bytta svakheter som ledningsnett i topp, luftbelger og nivåsensorer. Pumpe i tank etc.

Telleren nærmer seg 270000km. 

 

Mener og huske når jeg hadde DII'en, og var mer inne i LR verden. Så ble det påstått at faceliften hadde mange forbedringer? Bla toppen er sterkere?

 

Så som tittel spør! Hvor langt går en Discovery II. Hva kan forventes problem med ved høy km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

270 000km kan neppe kalles spesielt mye på en 15-20år gammel bil. 

Det er stort sett rusta som tar knekken på D2, og ikke kilometer i seg selv.

 

Og vedr. hva du kan forvente, alt, og ingenting. Noen raser girkassa på 165000km, andre kjører 450 000 på originalkasse. Bruken, brukeren og stellet har nok mer å si, enn antall kilometer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttekasser fins, brukte kasser fins. Det fins også sjapper som overhaler for deg, om det butter. Evt som henter bilen i norge, kjører den til utenlandsk verksted, tar ut kassa, overhaler den, setter den tilbake og leverer bilen i Norge igjen.

Og jada, de årner det selv om bilen ikke virker også ( etter havari ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...