Gå til innhold

Michaelskare

Anbefalte innlegg

Hei, noen i nærheten som er villig til å hjelpe meg med å lese av feilkoder på min Discovery 3? Har ikke utstyr til dette selv. 

 

Bilen har stått ubrukt i en del dager i kulda, plutselig dukket airbag lampa opp..

 

Bor i Hønefoss, pendler Hønefoss - Rygge ukentlig. 

 

Kommer også opp Low Battery Mode til tider i display på spilleren. 

87EA514C-27FF-4AAA-934E-4C95710B7544.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om batteriet er dårlig, så ville jeg vel begynt med å kikke på det først. Ikke uvanlig at dårlig batteri gir en del feil, så få sjekket at ting er i vater her før du får tatt diagnose. Om du har krøll i strømforsyningen så kan du ikke stole på diagnosen. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, trondshj skrev:

Om batteriet er dårlig, så ville jeg vel begynt med å kikke på det først. Ikke uvanlig at dårlig batteri gir en del feil, så få sjekket at ting er i vater her før du får tatt diagnose. Om du har krøll i strømforsyningen så kan du ikke stole på diagnosen. :)

 

 

Ok, så burde sjekke om batteriet er som det skal først og fremst da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, trondshj skrev:

Om batteriet er dårlig, så ville jeg vel begynt med å kikke på det først. Ikke uvanlig at dårlig batteri gir en del feil, så få sjekket at ting er i vater her før du får tatt diagnose. Om du har krøll i strømforsyningen så kan du ikke stole på diagnosen. :)

 

 

Om batteriet er dårlig, og jeg setter inn et nytt, vil feilen slette seh selv, hvis strøm u utgangspunktet er feilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Idar Lillebo skrev:

SRS lampa er vrien å bli kvitt når den først kommer er min erfaring. Jeg måtte legge inn ny data i srs-ecu for å bli kvitt den...;-)

 

men få lest av og slettet feilkoder, og se hva det hjelper. Sette batteri på lading også en god ting innimellom 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel ca £250 for Haw, ca £380 for nanocom og ca £400 for IID tool BT eks mva, frakt og gebyr. Hadde glatt spandert på en nanocom eller IID Tool.

 

Nanocom eller IID tool blir verre å si noe om, her er det vel mange tidligere tråder som drøfter fordeler/ulemper.

 

Har Nanocom og har ikke opplevd noen problemer foruten å programmere nøkler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JokerS30 skrev:

Jeg har et helt nytt Hawkeye Total jeg tenker teste ut. Interfacet er litt steinalder, men det virker nå, i motsetning til Nanocom som virker mye mer moderne, så lenge det virker i det hele tatt.

 

Relativt prisgunstig også..

Takk for tips, send meg gjerne en oppdatering når du har fått prøvd det ut :) 

 

3 timer siden, Idar Lillebo skrev:

Koster vel ca £250 for Haw, ca £380 for nanocom og ca £400 for IID tool BT eks mva, frakt og gebyr. Hadde glatt spandert på en nanocom eller IID Tool.

 

Nanocom eller IID tool blir verre å si noe om, her er det vel mange tidligere tråder som drøfter fordeler/ulemper.

 

Har Nanocom og har ikke opplevd noen problemer foruten å programmere nøkler..

Takk for tips :) Skal se om jeg finner noen tråder på det. Aldri brukt det før, lett å lære seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Drammen, blir kanskje feil vei for deg, men Jeg har diagnose utstyr type faultmate MSV-2 extreme fra blackbox solutions  for d3 og rrs med programerings muligheter. Hvis du ønsker kan jeg lese av kodene for deg hvis du er i nærheten en dag.

 

Det er en hyggelig kar i hønefoss John Printz heter han. Mener han kjører fl2, ganske så modifisert motor messig. Jeg husker ikke addresse eller tlf. Med du finner han inne på fl2 forumet i england under nicket flprintzen mener jeg der var. Han har kanskje muligheter til å bistå deg.

 

Mr.P

Endret av parrafin23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.12.2017 den 10.21, JokerS30 skrev:

Jeg har et helt nytt Hawkeye Total jeg tenker teste ut. Interfacet er litt steinalder, men det virker nå, i motsetning til Nanocom som virker mye mer moderne, så lenge det virker i det hele tatt.

 

Relativt prisgunstig også..

Har både den siste hawkeye og bt IId    tool. Foretrekker hawkeye, ingen tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 6.42, parrafin23 skrev:

Jeg bor i Drammen, blir kanskje feil vei for deg, men Jeg har diagnose utstyr type faultmate MSV-2 extreme fra blackbox solutions  for d3 og rrs med programerings muligheter. Hvis du ønsker kan jeg lese av kodene for deg hvis du er i nærheten en dag.

 

Det er en hyggelig kar i hønefoss John Printz heter han. Mener han kjører fl2, ganske så modifisert motor messig. Jeg husker ikke addresse eller tlf. Med du finner han inne på fl2 forumet i england under nicket flprintzen mener jeg der var. Han har kanskje muligheter til å bistå deg.

 

Mr.P

Takk for svar :) Fått orden på det, bestilte meg et enkelt diagnoseverktøy selv, kom i posten i dag. 

 

- Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det endte med at jeg bestilte ICarsoft CR plus, mye fordi det kan også ta veldig mange andre biler, da jeg ofte bytter litt på «bil Nr2», så er det greit å ha et på flere. 

 

Så her en kjapp og grei vurdering: 

 

Har aldri brukt det før, men har allerede spart med for to verkstedbesøk på 2uker. 

Foreløpig enkel i bruk, leser feilkoder og står også liten beskrivelse. Hvis ikke er det bare å Google feilkoder. 

Da rød batterilampe kom på min Discovery 3, fikk jeg opp at dynamo ladet for lite. 

 

Betalte 2500kr inklusiv en ekstra kontakt som passer BMW eldre enn 2001. 

 

Tydelig stor skjerm, og bra service fra diagnosebutikken.no

 

Eksempel:

6E9AAC5A-560F-4A17-B77C-6E6AD75EEA89.jpeg

 

Har foreløpig ikke skjønt hvordan jeg bruker den på motorvarmeren, da jeg gjerne skulle prøvd å få startet denne da den ikke funker. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...