Nybakken Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Nå har webasto'n i bilen min sluttet å virke, jeg skiftet brennkammer i oktober 2016 og alt fungerte smertefritt i fjor vinter. Når jeg kjører den via webasto software'n starter den men stopper etter 20-40 sekunder med feil på flammevakt, denne sitter vel inne i kammeret? Må jeg skifte kammer igjen? eller er det like greit å skifte hele webasto'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irDisco11 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hei, har du prøvd og blåse luft forsiktig i innsuget til webastoen? Jeg har gjort det noen ganger når min ikke vil starte. Jeg åpner vinduet, så starter jeg webastoen manuelt. Så blåser jeg forsiktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irDisco11 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hei igjen, glemte det du må blåse helt til du hører den brenner ordentlig. Jeg leste om denne måten og gjøre det på, på den engelske discovery forum. Jeg venter litt før jeg prøver etter at jeg har åpnet vinduet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybakken Skrevet 13. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2017 Da skal jeg prøve det i kveld. For nå i dag var det kaldt uten gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discoverer™ Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 På 12.12.2017 den 23.26, irDisco11 skrev: Hei, har du prøvd og blåse luft forsiktig i innsuget til webastoen? Jeg har gjort det noen ganger når min ikke vil starte. Jeg åpner vinduet, så starter jeg webastoen manuelt. Så blåser jeg forsiktig. Litt i tråd med det @irDisco11 skriver... Jeg har og slitt med at den prøver å starte, men gir seg rett etter at diselpumpen starter. Jeg tok affære i dag, og blåste inn i luftinntaket, dog ikke forsiktig, men trykkluft rett i innsuget Tredde en gummipropp på blåsemunnstykket og trykte det inn i innsuget. Idét diselpumpen startet, (jeg overvåket forløpet med IIDtool BT) kjørte jeg på med trykkluft. Blåste på sikkert et par minutter til jeg så at det sluttet å ryke fra eksosen og bare kom klar, varm eksos. Da ble den selvgående og gikk helt til jeg stoppet bilen. Har og tvangskjørt den med min DIY-reodorfelgen-webastostyring, (se: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/86086-d3-fjernstyring-av-webasto-via-bilnøkkel-for-folk-med-egen-kodesletter/) og den har gått to fulle sykluser på en halvtime etterpå. Tipper de blir bra sotet av småkjøring på vinteren, og at de har godt av å få opp tempen av og til for å brennes skikkelig ren . De starter jo hver gang bilen starter så lenge det er unde 5 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.