Gå til innhold

Suspention fault


Lars86

Anbefalte innlegg

Heisann. Prøver her jeg. Fikk tidligere i år feilmelding på luftunderstellet på min disco 3 2007 mod. Har nå byttet kompressor å feilkoden endret seg. Kontaktet motorpool, og de se den måtte programmeres. Bestilte time hos et verksted som motorpool og forsåvidt de selv så kunne fikse det. I løpet av dagen i dag fikk jeg beskjed om at de ikke klarte det. Nå får jeg rødt ikon i instrumentpanelet og beskjed om maks 30mph. Feilkoden er som følger.

C1a13 ukjent feil

C1a20 ukjent feil

C1b21 kompressormotor børste temperatursensor  (spenning utenfor område)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeerrrmmm Motorpool er jo merkeverkstes ffs!!!!!!!! 

De burde i alle fulle fall klare å ordne bilen for det. Makan!

Jaja nå er det vel sikker noen små detaljer som ikke blir nevnt. 

 

Lurer på om en med faultmate el. Bør ta en titt å lese av live values på eas systemet. Klarer ikke å huske hva der feilkodene betyr sånn midt i mellom matpakke smøring og påkledning av barn.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese av live values høres ut som en god idè. Ellers er feilene dine:

 

C1A13 - Pressure does not decrease when venting gallery.
C1A20 - pressure increases too slow when filling reservoir
C1A21 - Pressure decreases when filling reservoir

 

Om du har byttet fra Hitatchi til AMK-kompressor, så skal vel den omprogrammeringen egentlig bare være at kompressoren stopper tidligere. Og om du byttet kompressortype - byttet du også relè? Dette må nemlig også byttes.

 

Ellers kan lignende feil oppstå dersom eksosventilen på kompressoren ikke er helt 100%, eller at et ventilgalleri ikke har det helt bra - eventuelt noe som har kommet inn i rørsystemet og blokkerer luften.

 

Forøvrig skuffende at Motorpool ikke klarer å fikse det. Personlig har jeg hatt gode erfaringer med Techno Classic, som klarte å gre ut noen ganske hårete feil jeg hadde på luftfjæringen på vår D4.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lars86 skrev:

Bestilte time hos et verksted som motorpool og forsåvidt de selv så kunne fikse de

Jeg leser at han har bestilt time hos et verksted som motorpool sier kunne fikse det. 

Skulle stått "sa kunne fikse det"

Riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Tett tørker og tett filter??

Rare greier. 

 

Lekk i reservoaret eller nippler eller sprekt rør. 

 

Sprekk i lokket på tørkærn kanskje.

 

Dette blir bare spekulasjoner. Nei, få en som kan lese av live values og teste aktuatorer og se på trykk endringer.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være en garantisak/reklamasjonssak? Og 20.000... Ble den byttet på verksted? I såfall har du en krystallklar klagesak.

 

Tar ikke det utsagnet helt for god fisk, men om du nå velger å få den byttet der, så sørg for å få med kompressoren som sitter i når de er ferdige, og får en god kvittering på hva som har blitt gjort. I "verste" fall kan du koble den gamle på 12V og se om den produserer trykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lars86 skrev:

Fikk dommen av motorpool i dag....... de sier den nye kompressoren er defekt..... 20k rett i dass!

 

Til den prisen så har du jo en enkel reklamasjonssak.

 

17 timer siden, trondshj skrev:

Det må da være en garantisak/reklamasjonssak? Og 20.000... Ble den byttet på verksted? I såfall har du en krystallklar klagesak.

 

Tar ikke det utsagnet helt for god fisk, men om du nå velger å få den byttet der, så sørg for å få med kompressoren som sitter i når de er ferdige, og får en god kvittering på hva som har blitt gjort. I "verste" fall kan du koble den gamle på 12V og se om den produserer trykk. 

 

Det er pant på kompressorer originalt, ikke vanlig praksis å levere de ut.

Er det reklamasjon i tillegg så skal den sendes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...