Lars86 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Heisann. Prøver her jeg. Fikk tidligere i år feilmelding på luftunderstellet på min disco 3 2007 mod. Har nå byttet kompressor å feilkoden endret seg. Kontaktet motorpool, og de se den måtte programmeres. Bestilte time hos et verksted som motorpool og forsåvidt de selv så kunne fikse det. I løpet av dagen i dag fikk jeg beskjed om at de ikke klarte det. Nå får jeg rødt ikon i instrumentpanelet og beskjed om maks 30mph. Feilkoden er som følger. C1a13 ukjent feil C1a20 ukjent feil C1b21 kompressormotor børste temperatursensor (spenning utenfor område) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann. Prøver her jeg. Fikk tidligere i år feilmelding på luftunderstellet på min disco 3 2007 mod. Har nå byttet kompressor å feilkoden endret seg. Kontaktet motorpool, og de se den måtte programmeres. Bestilte time hos et verksted som motorpool og forsåvidt de selv så kunne fikse det. I løpet av dagen i dag fikk jeg beskjed om at de ikke klarte det. Nå får jeg rødt ikon i instrumentpanelet og beskjed om maks 30mph. Feilkoden er som følger. C1a13 ukjent feil C1a20 ukjent feil C1b21 kompressormotor børste temperatursensor (spenning utenfor område)
parrafin23 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Eeerrrmmm Motorpool er jo merkeverkstes ffs!!!!!!!! De burde i alle fulle fall klare å ordne bilen for det. Makan! Jaja nå er det vel sikker noen små detaljer som ikke blir nevnt. Lurer på om en med faultmate el. Bør ta en titt å lese av live values på eas systemet. Klarer ikke å huske hva der feilkodene betyr sånn midt i mellom matpakke smøring og påkledning av barn. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Å lese av live values høres ut som en god idè. Ellers er feilene dine: C1A13 - Pressure does not decrease when venting gallery. C1A20 - pressure increases too slow when filling reservoir C1A21 - Pressure decreases when filling reservoir Om du har byttet fra Hitatchi til AMK-kompressor, så skal vel den omprogrammeringen egentlig bare være at kompressoren stopper tidligere. Og om du byttet kompressortype - byttet du også relè? Dette må nemlig også byttes. Ellers kan lignende feil oppstå dersom eksosventilen på kompressoren ikke er helt 100%, eller at et ventilgalleri ikke har det helt bra - eventuelt noe som har kommet inn i rørsystemet og blokkerer luften. Forøvrig skuffende at Motorpool ikke klarer å fikse det. Personlig har jeg hatt gode erfaringer med Techno Classic, som klarte å gre ut noen ganske hårete feil jeg hadde på luftfjæringen på vår D4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 12 timer siden, Lars86 skrev: Bestilte time hos et verksted som motorpool og forsåvidt de selv så kunne fikse de Jeg leser at han har bestilt time hos et verksted som motorpool sier kunne fikse det. Skulle stått "sa kunne fikse det" Riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hmmm. Tett tørker og tett filter?? Rare greier. Lekk i reservoaret eller nippler eller sprekt rør. Sprekk i lokket på tørkærn kanskje. Dette blir bare spekulasjoner. Nei, få en som kan lese av live values og teste aktuatorer og se på trykk endringer. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars86 Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Stemmer det torke. Men de klarte det altså ikke. Bilen ble kjørt av Falck inn til motorpool Høvik i dag..... skjønner ikke selv. Holder jo på lufta, og ser tilsynelatende rett ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Tett eksospotte på kompressor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars86 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Ny kompressor, så tror ikke det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Eksospotte står inni bagasjerom, så det er nok ikke alle som bytter den samtidig som de bytter kompressor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Eksospotta finner man nok over reservehjulet Luftinntak (som også er innom eksospotta) finner man i bagasjerom venstre side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars86 Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Fikk dommen av motorpool i dag....... de sier den nye kompressoren er defekt..... 20k rett i dass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Det må da være en garantisak/reklamasjonssak? Og 20.000... Ble den byttet på verksted? I såfall har du en krystallklar klagesak. Tar ikke det utsagnet helt for god fisk, men om du nå velger å få den byttet der, så sørg for å få med kompressoren som sitter i når de er ferdige, og får en god kvittering på hva som har blitt gjort. I "verste" fall kan du koble den gamle på 12V og se om den produserer trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelskare Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Hvis du ikke får reklamert på den forrige, vil jeg anbefale å finne et alternativ til motorpool for å kjøpe kompressor. Jeg handlet nylig på Advanced Factors og fikk original Hitachi kompressor INK frakt til rundt 4000kr, var i posten 3 dager senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CGLR4 Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 19 timer siden, Lars86 skrev: Fikk dommen av motorpool i dag....... de sier den nye kompressoren er defekt..... 20k rett i dass! Til den prisen så har du jo en enkel reklamasjonssak. 17 timer siden, trondshj skrev: Det må da være en garantisak/reklamasjonssak? Og 20.000... Ble den byttet på verksted? I såfall har du en krystallklar klagesak. Tar ikke det utsagnet helt for god fisk, men om du nå velger å få den byttet der, så sørg for å få med kompressoren som sitter i når de er ferdige, og får en god kvittering på hva som har blitt gjort. I "verste" fall kan du koble den gamle på 12V og se om den produserer trykk. Det er pant på kompressorer originalt, ikke vanlig praksis å levere de ut. Er det reklamasjon i tillegg så skal den sendes inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.