Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sånt sett bra erfaringer med por-15. Sitter godt og blir hardt som bare det. Men det har også noen ulemper du bør være obs på.

 

1: Kjøp svart type. Jeg handlet ved en feiltagelse sølv, den er langt i fra like god å jobbe med som den svarte.

2: Bruk hansker. Dette er ekstremt dekkende maling, tørker fort på hud (fuktighetsbasert herding), og den må slites av, noe som tar TID.

3: Malingen MÅ dekkes med noe etter herding, den tåler ikke sollys over tid.

4: Mal mer enn ett strøk, selv om det stort sett ser veldig bra ut etter det første strøket, og det er fristende å la være.

5: Malingen vil herde i kanten av boksen. Enten kjøp små bokser, eller lag et helle og et luftehull i lokket og bruk tape over, og hell ut i en annen engangs beholder. Malingen sitter godt nok til at om den får lov til å "lime fast" bokslokket så river du i stykker lokket i metall før malinga slipper....

 

Selv har jeg alltid en boks for hånden, er veldig fornøyd med hvordan denne tåler bruk, og vedheft / korrosjonsbestandighet.

 

-Camarogeddon

 

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sven skrev:

 

 

Etter å ha ligget under bilen på lørdag ser jeg at fluid film hjelper der det ikke er noe rust men der hvor det er brunt må åpenbart noe annet brukes.

 

Hva er det åpenbare? Ruster det videre selv om det er behandlet med FF?

 

Jeg har veldig god erfaring med linolje, fjerner en løs rust og får på nok rå linolje stopper en rustangrepet.

 

Malingsprodukter som selger hevder en kan male rett på rust og få er varig resultat med har jeg null tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skal området forbehandles med et annet produkt før POR-15 legges på.

 

FF stopper ikke områder som allerede er brune. Jeg har behandlet min bil med fluid film tre ganger gjennom de siste 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt POR 15 på en åpen bil både på gulv og flekking under samt det jeg fikk tak i av ramma. Veldig drøy i bruk og blir steinhardt. Må over på småglass med shrinkwrap under lokket om du ønsker å bruke rester. Mitt prosjekt var stort sett rustfritt så jeg brukte en preprimer med sink om jeg husker rett. Sprayet på med spruteflaske. Henger fortsatt bra på. Rust har poppet opp andre steder hvor tidligere eier har vært mindre heldig med forberedelsen før lakkering. Bilen bor innendørs vinterhalvåret så den har ikke veldig røft liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har ikke rustet mer siden jeg begynte med oljebehandling og etterhvert FF.

Jeg tok bilder av rustflekkene rett før hver behandling og de endret seg ikke hverken i bredde eller dybde.

Men dessverre fjerner ikke FF rusta eller varer evig.

 

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en innebygget skepsis til det meste som er " for godt til å være sant ".
Da er det som regel ikke sant...

 

Men - akkurat når det gjelder FF, er jeg villig gjøre etpar unntak. For de som har en treg tang eller to , gjerne grunnet at greiene har rustet etter ha blitt glemt utendørs, anbefales å forsøke smøre opp ledd osv med FF-spray. 

Det er det mest oppsiktsvekkende jeg har opplevd  av et produkt noensinne.

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...