Gå til innhold

Låse opp Webasto Bergen


Hanslr

Anbefalte innlegg

Kan sikkert prøve lese ut feil . Har nano com 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert prøve lese ut feil . Har nano com 

 

Sendt melding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk du kjørt diagnose på Webastoen?

Hva kom det frem av diagnosen?

Hvorfor byttet du varmeren?

Hvilken type byttet du til?
Disco 3 er originalt levert med Thermotop V.

Disco 4 etter 2010 med Thermotop EVO.

Største forskjellen er muligheten for styring via W-bus.

Etter 2010 er det ikke mulig å styre med W-bus. Ifølge de opplysninger jeg har sett om dette.

 

Kan det være printkortet som har feilen?

 

Mange spørsmål som må besvares før noen kan gi en fornuftig forklaring/ oppskrift på fremgangsmåte for feilsøking.

 

Enkelte fjernstyringer krever at bilen er i dvale for å få Webasto til å gå.

Dersom du låser opp bilen, åpner en dør eller annet, vekker du bilen til live igjen og Can-bus overtar styringen av varmeren med stans av varmeren som resultat.

 

Har du forsøkt å kjøre varmeren uten å åpne dører, låse opp/igjen og andre ting som kan aktivere can-bus?

 

Dersom det er tillegsvarmer du har kan det være noe i can-bus som gjør at den stopper.

Temperatursensor for ute temperatur eller kjølevæske temperatur kan føre til slike feil.

Har ikke hørt om det før, men en gang må være den første.

 

Jeg er ikke noen guru på dette.

 

Hør med Praesto 4x4 om de kan se på den. De har i hvert fall feilsøkt noen ganger på slike, så jeg antar de har forutsetninger for å finne feilen.

Eventuelt ta turen til Åsane og Elektro Diesel Vest (EDV).

De kan Webasto og skal etter sigende være dyktige på feilsøking.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp til diagnose, usikker på hvilke koder vi fikk opp men den startet ved hjelp av webasto diagnoseprogrammet. Da begynte det lekke diesel mellom viftehuset og brennkammeret. Åpnet den opp og brenneren hadde begynt å smelte på ene siden, og den netting/ullplaten var helt vekke.

 

Den jeg satte inn kommer fra volkswagen.  2012 modell. Heter thermotop v evo. Alt er egentlig likt, bortsett fra at brennerinnsatsen er litt annerledes. Nyere type. 

Det med w bus signal vil jeg tro styres av prinkortet? Resten er bare en el. motor, glødepinne og to temp. følere.

Den virket hvertfall i bilen, startet opp når den skulle, knapt uten røyk i motsetning fra den gamle.

 

Må få lest ut noe koder igjen, bare frustrerende når det ikke virker.

 

Kanskje jeg tar turen ut til Åsane Elektro. Takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...