dagjen Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2018 Da har bryteren kommet. Har jeg rett om jeg tenker at minus på power og motor kan kobles sammen til jord, pluss på power til tenning (12v) og pluss til motor til max-fart-kabel på vifta? Camarogeddon eller andre, ser dette riktig ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Utfra merkingen tolker vi det likt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2018 Hmm, første forsøk på å koble slik jeg trodde fører til at vifta går, men bare på full hastighet (eller halv om jeg kobler på den andre vifte-kabelen). Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 det eneste jeg vet er at strøm er vondt. har du koblet deg forbi motstanden på viftemotor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Styrer bryteren via + eller - ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Den originale bryteren styrer via pluss. Det kommer tre ledninger fra vifta, en til jord, en til halv fart og en til full. Jeg prøvde å koble meg på de hver av de med et håp om at det var så enkelt. Men du mente kanskje den trinnløse, Gaute? Den vet jeg ikke mer om enn det du ser på bildet. Endret 1. januar 2018 av dagjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 den på full fart går utenom motstand og må være den du skal bruke vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Skippy- Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Om dette er puls modulering, så er det godt mulig at den må ha både pluss og minus fra motoren til sine terminaler og egen jord til power. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Både + og - må komme fra kontrolleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Blir nokså tydelig om en ser på undersiden av kortet; Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Dere har rett ja. Og bra at jeg hadde en dual-ledning fra apparatet og frem til dashen for å kable høy og lav hastighet. Lav-hastighetskabelen koblet jeg til motor minus på kontrolleren og på vifta, og resten som over. Nå funker det som bare det.:) Takk for hjelp. Er det ikke fare for økt slitasje på viftemotoren når den styres med raske av/på-pulser? Terje, da har jeg en slik bryter liggende til deg også. Bare å komme innom. Endret 2. januar 2018 av dagjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 9 minutter siden, dagjen skrev: Dere har rett ja. Og bra at jeg hadde en dual-ledning fra apparatet og frem til dashen for å kable høy og lav hastighet. Lav-hastighetskabelen koblet jeg til motor minus på kontrolleren og på vifta, og resten som over. Nå funker det som bare det.:) Takk for hjelp. Er det ikke fare for økt slitasje på viftemotoren når den styres med raske av/på-pulser? Terje, da har jeg en slik bryter liggende til deg også. Bare å komme innom. Takker. Kommer en vakker dag. Kanskje vi kan få lagt om noen dekk samtidig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 3 minutter siden, telindnor skrev: Takker. Kommer en vakker dag. Kanskje vi kan få lagt om noen dekk samtidig Totally off topic: Skal du også ha på to piggdekk.:) Men først må stempel, topp og sylinder monteres for min del. Starter i kveld, satser jeg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, dagjen skrev: Er det ikke fare for økt slitasje på viftemotoren når den styres med raske av/på-pulser? Nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Skippy- Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, dagjen skrev: Dere har rett ja. Og bra at jeg hadde en dual-ledning fra apparatet og frem til dashen for å kable høy og lav hastighet. Lav-hastighetskabelen koblet jeg til motor minus på kontrolleren og på vifta, og resten som over. Nå funker det som bare det.:) Takk for hjelp. Er det ikke fare for økt slitasje på viftemotoren når den styres med raske av/på-pulser? Terje, da har jeg en slik bryter liggende til deg også. Bare å komme innom. Nei, det skal ikke ha noe å si slitasjemessig på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Hmmm, så fort jeg har montert dette og er happy med å kunne justere viftehastigheten så ser det ut til å ha sneket seg inn luft i systemet. Nå bilen står stille blir luften fra apparatet bak gradvis kaldere. Det blir ikke helt kaldt, men nok til at jeg mistenker luft. Jeg har luftet på slangen i motorrommet og sjekket nivået i ekspansjonstanken. Hva kan jeg gjøre ellers? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hvordan lufter du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Sikkert helt feil.:) Skulle vel helst googlet før jeg spør her, men uansett, jeg har bare åpnet opp lufteskruen på slangen fra blokka og latt den stå åpen til det har kommet væske. Nå kom det væske med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Kjør til motor er varm. Da utvider kjølevæsken seg og det bygges opp trykk. Åpne lufteskruen og luft skal luftes ut. Luft som står i slangene til varmeapparatet bak kan få dårlig sirkulasjon fordi vann går letteste vei. Om du holder høyt turtall på motoren går vannpumpen raskere og du kan presse ut luften slik at den vil stå nærmere lufteskruen. Du kan nok risikere å måtte lufte flere ganger før den er ute. Brukte du T-kobling eller videreførte du slangene bakover? Hvis ja på T-kobling tror jeg du vil trenge ekstra vannpumpe på slangen for å sikre sirkulasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Ikke T-kobling, alt går i serie. Jeg skal prøve å lufte det ordentlig i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg fylte slangene med væske før jeg koblet dem på. Hadde ikke problemer med luft. Men jeg må fylle opp med litt væske med noen mnd mellomrom så jeg har sikkert en lekkasje som medfører "automagisk selvvlufting" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg gjorde også det, men likevel har det sneket seg inn litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Hvordan er erfaringen så langt karer? Dag og Gunnar, dere "knivet" jo litt om beste løsningen. Wått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagjen Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Helt supert dette, Terje. Nå kan jeg sette akkurat mengde luft som er komfy for alle og slipper å slå vifta av og på med jevne mellomrom. Anbefalt og som nevnt, det ligger en bryter og venter på deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 15 minutter siden, dagjen skrev: Helt supert dette, Terje. Nå kan jeg sette akkurat mengde luft som er komfy for alle og slipper å slå vifta av og på med jevne mellomrom. Anbefalt og som nevnt, det ligger en bryter og venter på deg. Det er helt supert. Hvordan ble det med lyden. Noen stor forbedring ift jetfly lyden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.