Gå til innhold

Faller ut av D


Tommy 62

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Min 2007 TDV8 har begynt å feile ved å "hoppe" ut av gear i posisjon D ved stopp i kryss eller i lav fart i rundkjøringer o.l. Jeg må holde hånden på gearspaken og holde den bakover for å unngå dette problemet. Når den "hopper ut" av gearet er det som den står i N posisjonen og motoren bare ruser uten fremdrift  men den står fortsatt i D posisjon. Det er også vanskelig å aktivere den manuelle delen av gearkassen når dette oppstår.Begynner å bli litt redd for å kjøre med bilen da jeg kan risikere å stå med motor i gang uten noen form for fremdrift snart. Gearkassen har ellers ingen negative symptoner under drift og ingen feilmeldinger heller,  Bilen har km.stand på 196000 nå. Er det noen som har hatt de samme erfaringer med samme eller tilsvarende gearkasse her ?  Tenkte å høre litt først med dere her før jeg tar en tur opp til RATS . 

 

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er noe med overføringen til selve spaken å gjøre og ikke selve girkassen siden den girer korrekt. Du har jo også problemer med å sjalte til manuell noe som tyder på at det kan være overføringen. 

 

Sjekk også fullfatrr forumet og sjekk om noen har hatt tilsvarende problemer.

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar fra dere vedr. dette. Jeg skal sjekke dette ut  så snart jeg har bukken ledig her hjemme. Leste også en link fra Fullfatrr forumet og poster herved denne videoen av problemet som en 100 % sikkert kilde til dette problemet for info til andre medlemmer her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...