Gå til innhold

D3 temperaturføler


torke

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en temperaturføler som fusker litt.

Den viser normal driftstemperatur en stund, faller så helt ned en stund før så å klatre opp igjen til driftstemp. 

Den går aldri høyere enn driftstemp.

 

Har bestilt og byttet temperaturføleren til kjølevannet. Den som står på slangen oppe på høyre siden av bilen rett bak radiatoren. Det hjalp ikke. 

 

Regner nesten med kabelbrudd, men er usikker på om det er riktig sensor? 

For glødingen blir tydeligvis ikke påvirket av denne, da glødelampen slukker fort selv om tempen er på bunn.

 

Jeg snakker da om temperaturvisningen i instrumentpanelet og ikke inne på noen diagnose:)

 

Flott om noen har innspill.

Mvh Tor-Christian Salvesen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplver av og til det samme, om eg har kjørt webasto i 30 min, slår på tenning og temp nåla stiger rett under drifts temp. For så synke

igjen til eg har kjørt litt. 

men det er kanskje ikke dette du opplever, 

 

men har du tilgang til diagnose, kanman jo lese av temp der også, og se om det samsvarer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har beskrevet i denne tråden litt om samme emne. Min d3 oppfører seg fortsatt slik som beskrevet her - det har den konsekvent gjort i hele mitt eie. Jeg har ikke koblet på diagnosen og logget mens den varmes opp, må kanskje gjøre det en dag bare for å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt slik i min bil. 

Her fungerer forsåvidt nåla helt vanlig, men det virker som om den mister signalet en stund, før den får kontakt igjen.

 

Ser at "Fjellrev" i den andre tråden her skriver at det er 2 analoge sensorer. Greit nok det, men vil oljetemperatursensoren virke inn på visningen i instrumentpanelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt olje temp sensoren som sitter i sumpen. Jeg logget vann og olje temp sensorene på en 2007 d3, vann tempen steg pent og rolig opp til normal temp. Mens olje tempen derrimot begytne å krangle ved 30 ish grader da datt den ned til -12 og temp måleren datt rett til buns. Så føk den opp igjen og tempen viste 43 på testeren, rett etterpå datt nåla til buns og tempen viste -40.

Bytta olje temp sensor og etter det oppførte den seg normalt

 

Så har bytt denne du.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...