Mr.Trucker Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Hei, skulle på butikken og bilen bare døde brått, kald motor, men nå får jeg ikke start igjen heller. Prøver å starte, men det skjer absolutt ingenting. Fikk opp noen feilmeldinger først, men nå er de borte. Noen forslag til hva det kan være? Bare dårlig batteri kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Feilmeldingene kan nok være nøkkelen til årsaken. Var det feilmeldinger på dashbordet eller i et eller annet diagnoseverktøy? Siden du antyder batteri, er den helt død, altså ikke liv i startmotor eller noe? Hvis ikke ville jeg friskmeldt batteriet inntil videre siden stoppen skjedde i fart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Feilmeldingene stod i dashbordet, men det var omtrent alt som finnes av feilmeldinger som dukket opp. Nå kommer det ingen feilmeldinger lenger. Det lyser i display som normalt, radio fungerer etc, men når jeg prøver å starte så skjer det absolutt ingenting. Den prøver ikke ta etter det en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Fikk ett tips om at dynamoen kan være gåen. Noen som vet om den vil oppføre seg slik da? At den ikke prøver å starte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Ja, det er dynamoen som forsyner bilen med strøm og gir den opp har du backup i batteriet til det er tomt og da står du der. Moderne motorer MÅ ha en viss spenning tilgjengelig for å svive... Er batteriet så tomt at motoren stopper er der garantert ikke strøm til å starte... Endret 9. desember 2017 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Den stoppet bare tverrt, ingen batterilampe først. Målt til 11,7 på batteriet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 11.7V er helt tomt og tyder på at du har rett mht dynamoen. Du kan jo prøve med startkabler og se om den livner til men skal du kjøre den hjem e.l. må du i det minste lade batteriet fullt først. Lade batterriet MÅ du gjøre uansett, de liker lite å være utladet over tid, kan også frostsprenges. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jornkj Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Dieselpumpe. Når den ryker, stopper alt opp slik du beskriver. Har erfaring fra andre Land Rovere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Dynamoen tok kvelden på min. Det begynte med en å en lampe dukket opp i dashbordet, tilslutt lyste alle og det luktet brent bakelitt. stoppet på en parkeringsplass, for å prøve trikset med å slå av motoren for så å starte igjen, noe jeg bare kunne glemme. Bilen slo seg liksom bare helt av, låste gearkassa, åpnet dørlåsene og satt på katastrofe lysa. prøvde å starte igjen noe jeg Selvf bare kunne drømme om. ny dynamo problemet løst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ewikran Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Mulig det er forskjell på D4, men etter havari på dynamo i fjor på denne tida så startet og gikk bilen fint så lenge batteriet er opplada. Siste turen bort til verkstedet hadde jeg vel bare noe over 10 volt på batteriet når jeg kom fram parkerte og alt virket greit, bortsett fra skrikende feilmelding om ladesystemfeil. Prøvde selvfølgelig ikke starte da. Havariet startet med en del ulyd/uling som kom og gikk. Etter hvert merket jeg at batteriet begynte å slite. Først når den sluttet å lade helt kom feilmeldingen. Hvem som var årsaken, batteriet eller dynamo, skal være usagt, men batteriet var nok ikke godt til å starte med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenryD2 Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Se om reima i bakkant motor under et svart deksel(diselpumpereima) er hel. Om den har gått istykker får du ikke diesel. Om den er gått av er det bare å sette på ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 10. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2017 Takker for info. Glemte å sjekke reima, fikk fraktet bilen til verksted tidligere idag. Men skal innom i morgen tidlig, så skal jeg sjekke den reima med først:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 10. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2017 Ser noen på engelske forum foreslår at det kan være motoren som har skjært seg. Men det ville jeg vell ha hørt/kjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oluf Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Prøv med ett annet batteri først du. På min tok en eller flere celler i batteriet helt kveld så det tok ikke i mot lading lenger, ga ett hav av feilmeldinger (sensorer får for lav spenning og gir fra seg feil verdier som setter feilkoder) og samme symptomer som du beskriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Da var det dårlige nyheter. Motor er død, registeret var i orden, så da har nok rådelager etc tatt kvelden. Noen som har handlet nyoverhalet motor i utlandet som kan gi meg noen tips til hvor jeg bør handle? Har sett på motor både i england og tyskland, ca samme pris ser jeg. Men om noen har handlet og kan gå god for firma, så tar jeg imot tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oluf Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Føler med deg. I min ble det montert overhalt motor fra polen (kun bunndel var overhalt) i november i fjor. Nå, 25.000km senere står motoren i fillebiter igjen. De hydrauliske løfterne er helt kaputt på flere ventiler og strammeren til kjedet bak er helt herpa (kjedet har spist seg gjennom plasten og inn i metallet), dette er hva jeg vet så langt... Min ble levert med 6mnd garanti fra verksted som gjorde jobben her i norge og de som overhalte motor skulle være habile folk. Så tipset fra meg blir å overhale ALT, uavhengig av hvor den "nye" motoren kommer fra. Så slipper du å gå på samme smell og jobb to ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Du har nylig kjøpt bilen synes jeg å huske. Kjøpte du hos forhandler kunne du reklamert kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Land rover har innrømmet dette problemet i flere Service bulletiner, dette er visstnok en av de siste revisjonene: Link: http://australiancar.reviews/_pdfs/LandRover-SSM72928_TDV6-Crankshaft-Bearing-Failure_201608.pdf Dog hjelper det ikke kunden så mye hvis ikke bilen er relativt ny og med under 100K km kjørt, slik jeg forstår det. Det kan sikkert være litt vanskelig å reklamere til selger også siden problemet oppstår plutselig og omtrent uten forvarsel, ergo var bilen mest sannsynlig "iorden" på salgs tidspunktet. Reklamasjonen burde således gå til Land rover, som vet de har solgt flere hundretalls biler gjennom mange år med potensielt fatalt motorhavari nært forestående. Og kunden kan omtrent ikke gjøre noe annet enn å være nøye med oljen, i den lille graden det har noe å si fra eller til .. Tegn iallefall motor, drivlinje og gir forsikring, de som har mulighet til det- kan være ett godt råd. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 En 2,7liters motor med bare 5,7liter olje trenger oljebytte oftere enn 2400km tror jeg. Jeg tror slitt olje er medvirkende til mange havarier, om det er tilfelle her sier jeg ikke. Vi får håpe du finner motor til fornuftig pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv-espe Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Landon car solution tror jeg er et smart valg. http://www.londoncarsolution.com Var i kontakt med de når min hadde skjært seg. Min skar seg på 122 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irDisco11 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Motoren på min D3 stoppet plutselig, men jeg fikk start igjen. Da lyste ladelampe. Byttet generator. Og alt i orden. Hadde vel ca. 12V på batteri. Nå lader deen 14.2- 14.4 V kommer litt an på tempen. ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Kjøpte bilen privat desverre, tenkte jeg skulle prøve saken gjennom forbrukerrådet nå da og se hva de sier der. Så foreløbig står bilen still på verksted i påvente av svar derifra. Har heldigvis D2en, så har hvertfall en LR å kjøre på:p Tror du det har noe for seg å reklamere til Land Rover på dette ? Har sjekket pris på 4land, men vurderer også å dra bilen på henger til England og ta det som en tur samtidig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.